شیخی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران:

شیوه پرداخت به دستیاران پزشکی باید اصلاح شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت به بیان توضیحاتی درباره جزئیات نشست امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح دستور کار امروز یکشنبه، ۱۶ آبان ماه کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون آموزش مشکلات دستیاران پزشکی با حضور معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

وی ادامه داد: دستیاران تخصص پزشکی خط مقدم بیمارستان‌ها هستند و بار بیمارستان‌ها بر دوش آن‌ها قرار داشته و کار تخصصی انجام می‌دهند، اما متاسفانه حقوق آن‌ها حدود سه میلیون تومان و بسیار اندک بوده و مسائل و مشکلات معیشتی آن‌ها نگران کننده است.

شیخی در ادامه بیان کرد: علت این اهمیت این است که طی سال‌های گذشته به صورت عملیاتی و اجرایی مشکلات دستیاران پزشکی حل نشده و در دولت جدید چندین نشست به منظور بررسی مشکلات این قشر برگزار کردیم که عدم حل مشکلات منجر به برگزاری این جلسه شد و در نشست امروز پیشنهاداتی توسط نمایندگان و مسئولان اجرایی برای بهبود وضعیت این قشر ارائه شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، ادامه داد: تبدیل مقرری دستیاران تخصصی به حقوق و دوره دستیاری به شغل، حمایت‌های بیمه‌ای و بیمه مسئولیت حرفه‌ای آن‌ها از جمله پیشنهادات نمایندگان و مسئولان بود چراکه این پزشکان عمومی هستند و در حال گذراندن دوره تخصص اند و لذا از حداقل‌های مزایای پزشکان عمومی باید برخوردار باشند.

شیخی در ادامه بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان با ارائه راهکار‌های مناسب و بازنگری در منابع و بودجه داخلی طی دوسه ماه آینده مشکلات دستیاران را حل کند و پرداخت‌ها به گونه‌ای باشد و بر اساس خرید راهبردی پرداختی‌ها صورت پذیرد یا پایه‌ای تعریف شود که با حداقل حقوق دریافتی معیشت شان تامین شود و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: پس از بحث و گفتگو‌های صورت گرفته مقرر شد وزارت بهداشت در شورای معاونان با تصمیم گیری مناسب اصلاح مکانیزم پرداخت به دستیاران پزشکی را مورد توجه قرار دهد و این موضوع را طی ۷۲ ساعت آتی به کمیسیون اعلام کند تا بتوان طی دو ماه آینده آن را عملیاتی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار