یدک کش ثوره از سیستان و بلوچستان و بارج شهید طیاری برای تعمیر اساسی بر روی سرسره تعمیراتی در بندرشهید رجایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، محمدرضا پور رجبی، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یدک کش ثوره با قدرت سه هزار اسب بخار دارای ۳۲ متر طول، ۹ متر عرض و سه متر آبخور برای تعمیرات اساسی و زیرآبی و سیستم رانش وارد بندر شهید رجایی شده است.

پور رجبی در خصوص تعمیر بارج مبارزه با آلودگی آب دریا موسوم به شهید طیاری متعلق به استان هرمزگان افزود: تعمیر اساسی، دوجداره نمودن کف شناور و مناسب‌سازی این بارج نیز برای حمل سوخت و سایر موادنفتی همزمان با یدک‌کش ثوره آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: طول این بارج با آبخور ۲ متر حدود ۳۳ متر و ۱۲ مترعرض است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بارج شهید طیاری علاوه بر قابلیت شرکت در عملیات مبارزه با آلودگی آب دریا امکان حمل و نگهداری انواع مواد سوختی را نیز دارد.

محمدرضا پور رجبی افزود: از ابتدای سال تاکنوند۱۰ فروند شناور و یدک‌کش در بخش تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تعمیر و به چرخه ناوگان خدمات دریایی کشور بازگشته است.

او گفت: بخش تعمیرات شناور‌های بندر شهید رجایی قابلیت آن را دارد که در ماه ۲ فروند یدک‌کش و ۶ فروند شناور کوچک را همزمان تعمیر و وارد چرخه خدمات حمل و نقل تجاری و مسافری کند.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی توان استقرار انواع شناور از جمله یدک‌کش، لندینگ‌کرافت، بارج و شناور با طول ۷۰ متر، ۱۵ متر عرض و آبخور پنج متر برای تعمیرات انواع لایروب‌ها و شناور‌های صیادی را دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.