شاخص کل بورس با اُفت ۹ هزار و ۶۸۹ واحد نسبت به دیروز در تراز یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۹۶۱ واحدی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران، امروز یکشنبه شانزدهم آبان ماه در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۷۹۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات شاخص کل بورس با اُفت ۹ هزار و ۶۸۹ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته در تراز یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۹۶۱ واحدی متوقف شد.


بیشتر بخوانید 


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان رسید. «شستا»، «فولاد» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «فولاد» و «فملی» سه نماد پر تراکنش بودند.


بورس؟
شاخص هم وزن نیز با رشد ۱۱ هزار و ۹۱۲ واحدی بر روی پله ۳۸۶ هزار و ۲۵۴ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان رسید.


بورس؟
شاخص فرابورس هم با اُفت ۱۲۸ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۲۳۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون به ارزش ۹۸۰ میلیارد تومان رسید.

بورس؟

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های رمپنا، خودرو و نوری به ترتیب با ۵۹۸.۶۸، ۵۶۴.۳۶ و ۵۵۹.۳۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. فولاد، شستا و فارس به ترتیب با ۲۱۳۱.۷۶، ۱۳۵۷.۸۴ و ۱۳۱۲.۵۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های غصینو، سمگا و دماوند به ترتیب با، ۸.۷۱، ۷.۹۵، ۵.۵۵ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های زاگرس، آریا و فجهان به ترتیب با ۳۳.۵۱، ۲۲.۴۷ و ۱۴.۸۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومان به خود اختصاص داد.  فلزات اساسی، چند رشته‌ای و شیمیایی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بورس؟

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های غبهنوش، خاذین و انرژی ۳ بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های دیران، انرژی ۱ و خنصیر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بورس؟

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های سمگا، توسن و رافرا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت وگستر، سپیدار و شتوکا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

بورس؟

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های انرژی ۳، خودرو و کمند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های دپارسح، وسرضوی و وسخراج در بورس تهران داشتند.

بورس؟بورس؟

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، سمگا و آسامید و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اعتماد و اوصتا در فرابورس ایران داشتند.

بورس؟بورس؟

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های تاصیکو، دارا یکم و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، خساپا و خبهمن بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

بورس؟

همچنین اراد ۸۷۴، اوصتا ۴ و اراد ۸۳۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، اوصتا ۴ و ذوب بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کردند.
بورس؟انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
درهیچ جایی ودرهیچ علمی 9000با40000برابر نیست ولی دربورس ایران 9000از 40000هم بیشتر است وقتی که شما تمامی رشد 40000راازدست میدهی وکمی هم بیشتر پس جناب سایت شاخص 9000 رااز40000پس نگرفت بلکه همه وکمی بیشتر راپس گرفت
آخرین اخبار