کارشناس اداره کل هواشناسی کرمان گفت:برای امروز بارش باران در بیشتر مناطق استان و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به این که هم اکنون آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری است گفت: امروز بارش باران در بیشتر مناطق استان و برف در مناطق کوهستانی در ساعات بعد از ظهر و شب پدیده غالب است این سامانه تا روز سه شنبه در استان فعال خواهد بود وشدت بارش‌ها در غرب و شمال غرب استان بیشتر می باشد.

سلاجقه با اعلام اینکه کشاورزان دمای گلخانه‌های خود را تنظیم و سوخت مورد نیاز را تامین کنند بیان کرد:مرغداری‌های مراقب سیستم گرمایشی و سرمایشی خود باشند تا از خسارت‌های احتمالی سرمازدگی جلوگیری شود.

او گفت: تا اواسط هفته در ساعات اولیه صبح وشب مه در جاده‌ها پیش بینی می‌شود.

سلاجقه با اشاره به اینکه از فرداشب کاهش دما در شمال استان و  از روز سه شنبه در جنوب پیش بینی می‌شود افزود: مردم استان مواظب لغزندگی و یخ زدگی معابر باشند.

او بیان کرد:شهرستان‌های منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۲درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان بوده است  وصبح امروز لاله زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۱۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار