کمک‌های انسان‌دوستانه مردم شهرستان سامان برای زلزله زدگان به مقصد کوهرنگ رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  کمال اکبریان فرماندار شهرستان سامان گفت: مرحله نخست کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم این شهرستان برای زلزله زدگان کوهرنگ، به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال با همکاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان به فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) و فرمانداری شهرستان کوهرنگ در شهر چلگرد تحویل داده شد.

او افزود:ارسال کمک‌ها برای ساخت چند منزل مسکونی در روز‌های آتی جمع آوری و ارسال خواهد شد.

مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ هم گفت: به همت ستاد قرارگاه جهادی کمک به زلزله‌زدگان به دبیری سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است و توسط همین قرارگاه بزودی در بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

اوافزود: علاوه‌بر کمک‌هایی که از سوی قرارگاه جهادی استان جذب شده، ۲۱۰ تخته چادر برای اسکان موقت و بیش از یک هزار بسته زیستی هلال‌احمر شامل پتو، وسایل گرمایشی و مواد غذایی در بین خانوار‌های زلزله‌زده توزیع شده است.


بیشتر بخوانید


زمانپور در خصوص ضرورت اسکان زلزله‌زدگان در مکان‌های امن در زمان بارش برف و باران در شهرستان کوهرنگ، تصریح کرد: برخی خانوار‌ها در واحد‌های مسکونی استیجاری اسکان داده شده و برخی نیز در خانه‌های بستگان خود به صورت موقت ساکن شده‌اند.

فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به اجرای عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله‌زده شهرستان، خاطر نشان کرد: تاکنون زیرسازی ۱۰ واحد مسکونی در بخش بازفت انجام شده است و تعمیر و بازسازی دیگر واحد‌های تخریبی نیز در دستور کار قراردارد.

بر اساس گزارش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که روز پنجشنبه ۱۳ آبان برای بررسی وضعیت زلزله‌زدگان به شهرستان کوهرنگ سفر کرده بود، ۵۰۰ واحد تخریبی نیازمند بازسازی و سه هزار واحد نیز باید تعمیر و بهسازی شود.

مقرر شد تا عملیات بازسازی خانه‌های مسکونی زلزله‌زده در این شهرستان ظرف چهار ماه آینده به پایان برسد.

زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت، اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کردو پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از آن متاثر شدند.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار