رئیس پلیس راهور گفت: ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و درجه داران نیروی انتظامی تعلق نمی‌گیرد و به خزانه می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه تمدید مهلت‌های مقرر در تبصره‌های ۱ و ۲ و ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با اشاره به تعداد تلفات سوانح رانندگی اظهار کرد: فقط ۷ شهر دوربین ثبت تخلف دارد که ۴۹ درصد آن‌ها معیوب است. طبق قانون وزارت راه و شهرسازی و همچنین شهرداری موظف به توسعه دوربین‌های برون و درون شهری هستند.

وی ادامه داد: ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و درجه داران نیروی انتظامی تعلق نمی‌گیرد و به خزانه می‌رود که ۳۰ درصد آن به شهرداری، ۳۰ درصد به وزارت راه و شهرسازی، ۲۰ درصد برای بیمه مرکزی و بیست درصد دیگر جهت توسعه حوزه رانندگی اختصاص پیدا می‌کند و البته بخش زیادی از آن تعلق نگرفته است.

هادیانفر تصریح کرد: ۱۷۸ کد جریمه داریم که سربازان آموزش دیده و دیگر افسران به ۶۱ درصد از آن‌ها رسیدگی می‌کنند و رسیدگی به موضوع نمره منفی در صلاحیت آن‌ها نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: رمز جریمه ۱۵ درصد و دست افزار هوشمند ۸۵ درصد در میان ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تا ۴ سال آینده استفاده از ابزار‌های هوشمند بیشتر خواهد شد.

هادیانفر با اشاره به انتقاد‌های مربوط به ساعات ممنوعیت تردد شبانه یادآوری کرد که نیروی انتظامی در این تردد نقشی ندارد و تنها به عنوان ضابط عمل می‌کند که این موضوع مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۰ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
20 درصد به توسعه حوزه رانندگی یعنی چی؟مفهوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
چه جالب دورغه حقوق پروژهای عمرانی داهیاری ها و حقوق کارکنان وزارت کشور از اعتبارات جرائم راهنمایی و رانندکی پرداخت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
یکی از اقوام ما که افسر راهنمایی و رانندگی است به ما می گوید که به صورت غیر رسمی و زبانی به آن ها گفته می شود که باید روزانه حداقل تعداد مشخصی برگ جریمه صادر کنند. اگر این کار را نکنند به طرق مختلف تنبیه می شوند مثل فرستاده شدن به راه های مواصلاتی خارج از شهر و شیفت های طولانی مدت در پلیس راه ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
پسرعموی منم وقتی سرباز بود بهش یه دسته برگه جریمه میدادن و میگفتن تا غروب باید همه شو استفاده کنی!
Qatar
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
وقتی در بودجه سال ۹۹ کل کشور دولت برای بخش درآمدهای حاصل از جرائم و خسارات ۶ هزار و ۹۲۱ میلیارد تومان پیشبینی کرد و این درامد به دلیل ناکارامدی ستاد مبارزه با کرونا و محدودیتهای نا کارامد نتوانست کاملا محقق شود معلوم است که نیروی محترم انتظامی کشور نمی تواند از ان شانه خالی کند و دستش را از جیب مردم بیرون بکشد،وگرانه کدام جای دنیا بخاطر کرونا دولت دوسال حکوت نظامی جرأیمه ای را اعلام و اجرا کند در صورتی که خود ستاد کرونا و پزشکان عدم کارآمدی ان را بارها اعلام کردند
بالاخره این کرونا هم کم رنگ می شه باید دید چگونه می خواهند دست در جیب مردم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
چرا ستاد ملی مبارزه با کرونا فقط جریمه کردن و پول گرفتن از خودروهای مردم از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح را مصوبه میکند ؟؟ ولی رفتن به باشگاه های ورزشی پرازدحام و نمازجمعه های شلوغ آزاد است ؟ آیا این جریمه های ۲۱۰ هزار تومنی منبع درآمد جدید دولت است ؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۵۸ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
مسافر بری میکنم با ماشین شخصی 3700 تومن جریمه ام کردن رفتم نامه بردم یک ماهه هنوز پاک نکردن نکنید این کارو با مردم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
پس اینهمه پول کجا میره؟
بابا بیخیال مردم رو چی‌فرض کردی؟
پس حقوق پرسنل نیرو انتظامی رو سوریه میده نه؟
Iran (Islamic Republic of)
bab
۱۰:۵۱ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
به خاطر 1200تومان عوارض اتوبان 20800تومان جریمه میکنید در حالی که باید موقع نقل و انتقالت گرفته شود چون خلافی صورت نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
بودجه راهنمایی و رانندگی از جریمه ها تامین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
پس چرا ملتو اذیت می کنید؟
آخرین اخبار