رئیس سازمان صمت گفت : بیش از ۹۱ هزار بازرسی از اصناف طی ۷ ماهه اول امسال در استان انجام شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن دارابی رئیس سازمان صمت، در هفتاد و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفت : طی مدت ۷ ماهه اول امسال در سطح استان، بالغ بر ۹۱ هزار بازرسی از اصناف استان انجام پذیرفته که منجر به تشکیل ۴ هزار و ۶۶۲ پرونده تخلف با مجموع ارزش بالغ بر ۳۲۶ میلیارد تومان شده است.

او گفت : تمامی پرونده‌های متشکله برای بررسی، رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

دارابی افزود: در حوزه‌ی قاچاق کالا؛ طی مدت اعلام شده در سطح استان تعداد ۸۸ پرونده، با موضوع قاچاق توسط بازرسان سازمان صمت تشکیل شده است.

او افزود: در این مدت تعداد ۱۹۶۳ گشت مشترک نظارتی با حضور و همکاری بازرسان صمت و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.

هوشنگ بازوند؛ استاندار کرمانشاه ضمن تشکر از کلیه عوامل تنظیم بازار استان با اشاره به تشکیل مستمر جلسات مربوط به ستاد تنظیم بازار استان، گفت: در جلسات این ستاد، دستگاه‌های صمت و جهاد کشاورزی موظف هستند که نوسانات قیمتی کالا‌ها را در بازه زمانی یک هفته‌ای گزارش کنند و دلایل این نوسانات را توضیح دهند.

مقام عالی استان با اشاره به افزایش قیمت چندین کالا در هفته گذشته ادامه داد: دستگاه‌های ذی ربط در کنترل بازار موظف هستند که موضوع این افزایش قیمت‌ها را آسیب شناسی و علت آن را مشخص کنند، لذا هر چه که بحث نظارت در راستای کنترل قیمت‌ها بیشتر شود، این موضوع منجر به عرضه و فروش کالا‌ها به صورت متعادل و یکنواخت در بازار خواهد شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.