رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی میامی گفت: ۲ هزار و ۳۲۷ نفر از مردم میامی تاکنون برای رقابت‌های یازدهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،کمال ترابیان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی میامی گفت: امسال با توجه به شرایط خاص کرونایی که موجب تعطیلی کتابخانه‌های سطح شهرستان شد، بخش مکتوب جشنواره حذف و این جشنواره به صورت برخط در بخش‌های نقاشی، داستان و پویش مجازی درحال برگزاریست.

او بیان کرد: مهلت شرکت در این دوره از فعالیت‌های جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۳۰ آذر ماه سالجاری تعیین شده است.

ترابیان گفت: سال گذشته بخش‌های نقاشی، پویش مجازی، مکتوب و برخط جشنواره مورد استقبال خوب مردم میامی قرار گرفت.

او ادامه داد: دربخش گویش ۱۶۰نفر، آثار هنری۲ نفر، تستی یک هزار و ۱۱۴ نفر، قصه گویی یک نفر و در بخش نقاشی نیز یکهزار و ۵۰ نفر در جشنواره یازدهم شرکت کرده اند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی افزود: این دوره از جشنواره، کتاب‌هایی از زندگی امام رضا (ع) و مجموعه ۱۴معصوم، امام زمان (عج) ویژه بخش کودک چهار تا ۱۲سال، ضامن آهو و ۱۰ قصه از امام زمان (عج) ویژه بخش نوجوان ۱۳ تا ۱۷سال، چشمه‌های بهشت و مهدویت (دوران ظهور) بخش جوان و بزرگسال را شامل می‌شود.

او اظهار داشت: از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در ۲ سطح «ملی»، استانی «شهرستانی» با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل می‌شود.

یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همچون پنج دوره قبل توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

سال گذشته سه هزار و ۳۳۶ نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی در میامی شرکت کردند.

در شهرستان میامی پنج کتابخانه فعال وجود دارد.

کتابخانه عمومی میامی یکهزار و ۴۰۰، منطقه فرومد ۸۸۰، بخش کالپوش نام نیک ۸۵۰، نردین یکهزار و ۲۰۰ و حسین آباد یکهزار و۷۳عضو فعال دارد.

شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد

انتهای پیام / ن 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار