سرمربی تیم كشتی امید گفت: قرعه و هم گروهی سختی را با كشورهای به نام این رشته داشتیم ولی در نهایت این تیم تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه انجام داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رادیو ورزش؛ فرشاد علیزاده سرمربی تیم كشتی امید درباره رقابت‌های جهانی صربستان اظهار داشت: امسال برای جامعه كشتی سال متفاوتی بود. به دلیل شیوع ویروس كرونا چندین مسابقه برگزار نشد. با یك تیم جدید كه به عضویت تیم ملی درآمده در مسابقات جهانی بلگراد صربستان شرکت کردیم.

وی با اشاره به سطح بالای مسابقات افزود: تیم روسیه با یك تیم و كادر فنی كامل شركت كرده بود. این تیم سرمربی تیم بزرگسالان خود را هم همراه داشت كه كشتی گیران را كمك و راهنمایی می كرد. تمام دغدغه آنان برنده شدن بود. روس ها از تمام ظرفیت خود برای این مسابقات استفاده كرده و برای قهرمانی آمده بودند. ما امسال جوانانی را انتخاب كردیم كه تجربه لازم برای بازی های امید را نداشتند.

فرشاد علیزاده عملكرد تیم امید را اینگونه ارزیابی كرد: اقای دبیر بسیار تاكید دارند كه همه كشتی گیران میدان ببینند. در صربستان همه تلاش خود را كردیم. ما حتی می توانستیم کشتی گیران تیم بزرگسال خود همچون مختاری و ساروی را كه هنوز می توانند در مسابقات امید شركت كنند را اعزام كرده و قهرمان جهان شویم. در وزن 72 یا 97 كیلوگرم از جوانانی استفاده كردیم كه می توانند آینده كشتی ما را تضمین كنند. امیر عبدی در وزن 72 برای قهرمانی خیلی جسورانه جنگید. نفر سوم جوانان ما در دور اول مغلوب كشتی گیر اتریشی می شود. فضای مسابقات واقعا متفاوت است. سطح این دیدارها كمتر از مسابقات جهانی بزرگسالان نبود. حتی مختاری بسیار اصرار داشت تا در این رقابت شركت كند اما ما خواستار استفاده از جوانان بودیم.

او از حضور حضرتی به عنوان مربی در تیم گفت: با توجه به جوان بودن تیم و کادر، من حضور حضرتی و سایر مربیان استان های مختلف را درخواست کردم. حضور مربیان استان‌ها باعث ایجاد یک تجربه بزرگ شد تا آنان در باشگاه ها هم بتوانند نفرات خوبی را به لحاظ فنی تربیت كنند. بعد از مسابقات نروژ یك اردوی 10 روزه داشتیم كه آقای حضرتی، خود را به این مسابقات رساند و حضور او یک اتفاق خوبی را رقم زد. در آنجا همچنین با آقای بنا هم در ارتباط بودم.

سرمربی تیم كشتی امید از برگزاری مسابقات لیگ به دلیل ارتقاء سطح كیفی و فنی كشتی گیران ابراز امیدواری و عنوان کرد: ما می توانیم از دل مسابقات لیگ، كشتی گیران را شناسایی كرده تا بتوانند در آینده برای كشورمان افتخار آفرینی كنند. اردوی بسترسازی کشتی فرنگی و آزاد هم در خانه كشتی شهید صدرزاده در حال برگزاری است. زمان مسابقات لیگ خوب نبود. ما بیشتر از 3 اردو را نتوانستیم برگزار كنیم. دو تیم ملی امید و نیروهای مسلح در خانه كشتی شهید هادی تمرین می كردند و این ازدحام باعث شد تا تعدادی از بازیكنان بیمار شوند. اما به هر حال به این مسابقات اعزام شدیم.

علیزاده از وضعیت جسمانی بازیکنان گفت: اجازه کشتی گرفتن به دادمرز را نمی‌دادیم. حتی او را به بیمارستان هم بردیم ولی نتوانستند کاری انجام دهند و با توجه به تجربیات خود توانستیم او را سر حال كنیم. رییس فدراسیون روی سلامتی همه بازیکنان بسیار تاکید داشتند. قرعه و هم گروهی سختی را با كشورهای به نام این رشته داشتیم. كاویانی نژاد هم در اردوی اول به دلیل سرماخوردگی تمرین نكرد. جواد رضایی و عبدی هم بیمار شدند. در نهایت این تیم را اعزام كرده و تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه انجام دادیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار