براساس پژوهش انجام شده در مجله‌ی JAMA network آمریکا، افسردگی در بزرگسالان نسبت به قبل از کرونا سه برابر بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نزدیک به سه سال از حضور مهمان ناخوانده در بین ما می‌گذرد. مهمانی که از زمان حضورش زندگی میلیارد‌ها انسان  تحت تاثیر قرار گرفته است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی WHO در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ اولین مورد مبتلا به کرونا در ووهان چین شناسایی شد و از آن هنگام، نزدیک به ۲۵۰ میلیون نفر مبتلا شده‌اند و بیش از ۵ میلیون انسان جان خود را از دست داده‌اند.  کرونا به دلیل تاثیر بر همه‌ی ابعاد زندگی، بسیاری از مردم را درگیر افسردگی کرده است و به همین سبب پژوهشگران درصدد بررسی عوامل موثر بر آن برآمدند.

در یکی از این پژوهش‌ها نزدیک به هزار و پانصد نفر از افراد بالای ۱۸ سال مورد مطالعه قرار گرفته اند و نتایج نشان می‌دهد میزان افسردگی از ۸.۵ ٪ به ۲۷.۸٪ رسیده است که با توجه به رشد سه برابری آن، زنگ خطری برای دولت‌ها و سازمان‌ها به حساب می‌آید.

طبق این اطلاعات، داشتن منابع حمایتی قبل و هنگام کرونا رابطه‌ی معکوسی با افسردگی دارد؛ به همین دلیل افراد متاهل نسبت به افراد مجرد، طلاق گرفته و بیوه شکایت‌های کمتری ابراز میکنند.

علاوه برآن، افرادی که در معرض عوامل استرس زای بیشتری مانند از دست دادن شغل، سوگ نزدیکان، ابتلا به کرونا و ... قرار گرفته اند، برای ابتلا به افسردگی مستعدتر هستند. همچنین، در افراد با درآمد و پس انداز کم نشانگان بیشتری از افسردگی دیده می‌شود.

همچنین افرادی که سابقه‌ی افسردگی قبل از شیوع کرونا داشته‌اند، در معرض خطر بیشتری هستند و اطرافیان باید توجه بیشتری به آن‌ها بکنند.

شیوع علائم افسردگی در زمان همه گیری کرونا نسبت به سایر رویداد‌های آسیب زای جمعی که در گذشته اتفاق افتاده، بیشتر است که احتمالا منعکس کننده‌ی تاثیر فراگیر آن در مقایسه با سایر مواردی است که پیش از آن ثبت شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افسردگی ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
Negar Nahavandi
۱۰:۰۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
بسیار عالی
آخرین اخبار