تاکسی‌ های پرنده برفراز آسمان رم تا سال ۲۰۲۵

شرکت آلمانی ولوکوپتر، وعده داده است تا سال ۲۰۲۵ در شهر رم کشور ایتالیا، تاکسی‌های پرنده مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از gadgets، به گفته شرکت آلمانی Volocopter، اپراتور فرودگاه رم و شرکت هلدینگ زیرساخت‌های حمل و نقل آتلانتیا، یک تاکسی هوایی جدید برقی می‌تواند ظرف سه سال آینده مسافران را از فرودگاه فیومیچینو در شهر رم به مرکز شهر منتقل کند. این پروژه که VoloCity نام دارد برای اجرا در پاریس و سنگاپور نیز برنامه ریزی شده است. در این پروژه وعده داده شده که با استفاده از تاکسی‌های پرنده می‌توان مردم را در ۲۰ دقیقه بدون ترافیک و ایجاد آلایندگی با حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت از فرودگاه به شهر منتقل کرد.

تاکسی پرنده

در بیانیه مطبوعاتی مشترکی که در آن برنامه‌ها اعلام می‌شود گفته شده که در ابتدا، این تاکسی یک خلبان به اضافه یک مسافر را حمل می‌کند. تا زمانی که هواپیما بتواند کاملا به طور خودکار پرواز کند، می‌تواند حامل دو مسافر باشد. البته این پروژه هنوز به ساخت محل‌های فرود و پرواز نیاز دارد تا به تاکسی‌ها اجازه بلند شدن و فرود را بدهد.

روز پنجشنبه در رم، تاکسی پرنده Volocopter سفید رنگ در میدانی در این شهر گذاشته شده بود که تماشاگران اجازه داشتند سوار آن شوند. این هلیکوپتر اولین پرواز تاکسی هوایی را انجام داد و تصمیم گرفته شده از آن در المپیک ۲۰۲۴ استفاده شود.

کمک تاکسی های پرنده به کاهش آلودگی هوا

گزارش‌ها قیمت سفر با این وسیله از فیومیچینو تا مرکز شهر را ۱۴۰ یورو اعلام کردند. هزینه استفاده از تاکسی در رم ۴۸ یورو و قطار ۱۴ یورو است. پایتخت ایتالیا از سیستم حمل‌ونقل عمومی به‌شدت افتضاحی رنج می‌برد و جاده‌های آن مشکلات زیادی دارد. اتوبوس‌های قدیمی آنها نیز مشکل ساز هستند و ایستگاه‌های مترو نیز اغلب برای ماه‌ها بسته می‌شوند. ایده تاکسی‌های پرنده که در سراسر جهان گسترش یافته، بخشی از تلاش برای کاهش ازدحام در جاده‌ها و آلودگی است.

تاکسی هوایی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار