مدیر امور پژوهشی دانشگاه ملایر گفت: اسامی هفت عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر در فهرست دانشمندان دو درصد پر استناد اسکوپوس در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر نسرین حسن زاده، مدیر امور پژوهشی دانشگاه ملایر گفت: بر اساس پژوهشی که از سوی دانشمندان دانشگاه استنفورد بر روی داده‌های اسکوپوس انجام شده است، فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و دو درصد برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شدند.

او افزود: این پژوهش، دانشمندان را در ۲۲ حوزه علمی و ۱۷۶ رشته طبقه بندی کرده است، بر اساس نتایج منتشر شده هفت عضو هیأت علمی دانشگاه ملایر از دانشکده‌های ریاضی و آمار، دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده علوم پایه در بین دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۱ قرار گرفتند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه ملایر عنوان کرد: دکتر مهیار یوسفی از گروه مهندسی معدن، دکتر فرشید میرزائی از گروه ریاضی، دکتر مهدی کزازی از گروه مهندسی مواد و سرامیک، دکتر داریوش سوری از گروه فیزیک، دکتر محمود مرادی از گروه مکانیک، دکتر محمود ناصری از گروه فیزیک و دکتر محمد الماسی از گروه شیمی، هفت عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر هستند که اسامی آن‌ها در فهرست دانشمندان دو درصد پراستناد اسکوپوس در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

حسن زاده با بیان اینکه دانشگاه ملایر به عنوان یک مرکز آموزشی و پژوهشی در راستای رسالت علمی خود گامی موثر در مسیر پژوهش نهاده است، گفت: بدون شک پژوهش، بنیان توسعه هر کشوری است.

او ادامه داد: به همین منظور دانشگاه ملایر به منظور تشویق و ترغیب پژوهشگران و توسعه همه جانبه استان و کشور و نهادینه کردن پژوهش در دانشگاه بر مبنای دانایی، نسبت به تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های مربوط به فعالیت‌های پژوهشی از قبیل اجرای طرح‌های پژوهشی، چاپ کتاب و مقاله شرکت در سمینار‌های داخلی و خارجی اقدام کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.