باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ایستگاه سمنان، دهمین مقصد قطار سفرهای استانی رئیس جمهور

رئیس جمهور پنج‌شنبه هفته گذشته در دهمین سفر استانی خود به استان سمنان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه تهران را به مقصد استان سمنان ترک کرد؛ وی در بدو ورود به استان سمنان درباره اهداف این سفر بیان کرد که دولت با اتخاذ تصمیمات روشن به دنبال گره گشایی از مشکلات و ایجاد شتاب در روند پیشرفت و آبادانی استان سمنان است.

بازدید سرزده رئیسی این بار از کارخانه‌های استان سمنان

رئیس جمهور در ابتدای این سفر، در بازدید سرزده‌ای از سیاه‌چادر عشایر سنگسری به استاندار سمنان دستور داد تا تامین نهاده‌های دامی عشایر و دامداران منطقه و ایجاد مجتمع دامداری پیگیری و اجرایی شود.

همچنین در ادامه رئیس جمهور با بازدید از کارخانه تولید لوازم خانگی سنگرکار با کارگران و مدیران این کارخانه به گفتگو نشست. در این گفت‌وگوی صمیمانه، رئیسی با بیان اینکه دولت برای تحقق این امر عزم جدی دارد و بر اجرای آن نظارت می‌کند گفت: دولت از تولیدکننده‌های داخلی لوازم خانگی حمایت می‌کند، اما در عین‌حال تولیدکننده‌ها باید به ارتقای کیفیت محصولات، قیمت‌گذاری مناسب و جلب رضایت مصرف کننده متعهد باشند.

کارخانه تعطیل شده پاکریس یکی دیگر از مکان‌هایی بود که رئیس جمهور به آنجا سرزد.

ایستگاه سمنان، دهمین مقصد سفر رئیس جمهور

مذاکره مدنظر ما، یک مذاکره نتیجه محور است

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سفر خود با حضور در اجتماع‌کنندگان مراسم یوم‌الله ١٣ آبان بیان کرد: مردم ایران همواره اقدامات مداخله‌گرانه و قلدرمآبانه آمریکایی‌ها در منطقه از جمله رفتار اخیر آن‌ها را تقبیح کرده‌اند و همواره قدردان پاسخ‌های هوشمندانه و مقتدرانه پاسداران غیور مرز‌های عزت و استقلال کشور هستند.

وی ادامه داد: مذاکره مدنظر ما، یک مذاکره نتیجه محور است و ما به هیچ عنوان از خواسته به‌حق ملت ایران یعنی رفع تحریم‌های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد. همان‌طور که ایران پیش‌تر اعلام کرده است، میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم، اما در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم که منجر به تضییع منافع ملت ایران می‌شود، ایستادگی می‌کنی. همزمان، هم رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم و هم خنثی‌سازی تحریم‌ها را.

حجت الاسلام رئیسی ظهر همان روز در دیدار با نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان دیدار کرد و با تاکید بر اینکه مشکلات این استان شناسایی شده گفت: به تدریج و براساس اولویت حل خواهد شد؛ ما نمی‌خواهیم به مردم وعده‌ای بدهیم که عملیاتی نشود بلکه وعده‌ها به مردم باید عملی شود.

ایستگاه سمنان، دهمین مقصد سفر رئیس جمهور

دولت از هر راهکاری برای برون‌رفت از مشکل کم‌آبی حمایت می‌کند

بعداظهر روز پنجشنبه ۱۳ آبان؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان سمنان با اشاره به مشکل تامین آب استان سمنان گفت: راه برون‌رفت از کم آبی که به خاطر کاهش نزولات آسمانی پدید آمده، این است که سازوکاری برای استفاده بهینه از آب شرب و آب کشاورزی در کشور ایجاد شود و دولت برای رفع نگرانی مردم در این زمینه از هر راهکاری برای برون‌رفت از مشکل کم‌آبی حمایت می‌کند.

رئیسی با اشاره به حمایت از صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان استان گفت: دولت حمایت از صنایع دستی را در کنار توجه به رونق صنعت گردشگری استان مورد توجه جدی قرار خواهد داد و معتقدیم اگر این حوزه‌ها رونق پیدا کند حتما به ایجاد اشتغال و اقتصاد استان کمک خواهد کرد.‌

ایستگاه سمنان، دهمین مقصد سفر رئیس جمهور

می‌توان از مشکلات عبور کرد

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های خود در سفر به استان سمنان، با حضور در جلسه شورای اداری این استان با اشاره به اینکه زمینه خدمت به مردم برای مدیران فراهم است، آنان را به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی در مقابل مردم فراخواند و گفت: مسئولان باید در مقابل خدا، ارباب رجوع، مردم و مدیربالادست پاسخگو باشند.

رئیسی هرگونه معطلی بدون توجیه مردم را ناصحیح دانست و افزود: اینکه یک بانکی، کارخانه‌ای را برای طلبش مصادره کند درست نیست و هیچ بانکی حق ندارد برای پیگیری مطالباتش کارخانه یا کارگاهی را تعطیل کند، چون تعطیلی واحد‌های تولیدی، برخلاف سیاست‌های کلان کشور و دولت است.

وی درباره اقدامات دولت برای حل مشکلات مردم استان سمنان گفت: ساخت یک مرکز بهداشتی شبانه‌روزی در میامی آغاز می‌شود و بنیاد مسکن نیز به تغییر مکان روستا‌هایی که دچار مشکل رانش زمین هستند، اقدام می‌کند.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر ایجاد بازار صنایع دستی برای تولیدکنندگان این صنایع در استان خطاب به استاندار سمنان، گفت: خام‌فروشی محصولات معادن استان کار اشتباهی است و باید ارزش افزوده برای آن ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه هر تهدیدی را باید به فرصت تبدیل کرد، گفت: آینده را بسیار روشن می‌بینم و علی‌رغم همه تهدید‌ها باورمان این است که می‌توان با تلاش و همدلی از مشکلات عبور کرد.

رئیس جمهور پنجشنبه شب در پایان سفر به استان سمنان با حضور در نشست خبری درباره کیفیت و ایمنی پایین جاده‌های مواصلاتی استان سمنان و بالا بودن میزان سوانح و تلفات جاده‌ای گفت: بالا بودن حوادث و تلفات جاده‌ای به خاطر ایمنی و کیفیت پایین جاده‌ها به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست و وزیر راه و شهرسازی موظف است با اولویت این موضوع را پیگیری کند.

همچنین رئیسی استاندار سمنان را موظف کرد درباره پیشرفت راهکار‌های اتخاذ شده و اقدامات برای مقابله با خشکسالی و کم‌آبی، به طور مستمر، به مردم استان گزارش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
فایده ای هم داره؟
یا فقط پول هدر میره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
کاش بجای این سفرها فکری به حال تورم و معیشت مردم میشد
آخرین اخبار