توسعه‌ فضای سبز شهری باید براساس نگرشی درست نسبت به نیاز‌های زیست محیطی، اجتماعی شهر و امکانات صورت گیرد.

حمید امیری فرد، کارشناس فضای سبز حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با روند رو به رشد جمعیت در جهان و پیشرفت شهرنشینی، انسان‌ها از طبیعت دور شده‌اند و دخالت در محیط‌های طبیعی آسیب‌های فراوانی را به محیط زیست و زیستگاه‌های سایر موجودات وارد کرده است.

او بیان داشت: برای رفع این مشکل انسان‌ها اقدام به احداث فضای سبز در شهر‌ها نموده اند. فضای سبز شهری بخشی از فضا‌های شهری است که گیاهان مختلفی نظیر درختان، درختچه‌ها، گل‌ها، چمن‌ها و موارد دیگر را در برمی گیرد.

امیری فرد افزود: این فضا‌ها بر اساس قوانین و معیار‌های گوناگون در بخش‌های مختلف شهر‌ها احداث می‌شوند. طبیعتا ایجاد چنین فضا‌هایی در شهر‌ها مستلزم قوانینی است.

کارشناس فضای سبز حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: فضا‌های سبز شهری از دیدگاه زیست محیطی، شامل مواردی، چون کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، بهبود شرایط زیست اقلیمی در شهر، افزایش کیفیت آب‌های زیرزمینی، کاهش گاز‌های گلخانه‌ای هم چنین فضای سبز می‌تواند به طور قابل توجهی دمای هوا را کاهش دهد و به عنوان بخشی از دید و منظر شهری، تامین کننده ارزش‌های زیبایی شناختی ذهنی مردم باشد.

این کارشناس ادامه داد: توسعه‌ی فضای سبز شهری باید براساس نگرشی درست نسبت به نیاز‌های زیست محیطی و اجتماعی شهر و نیز امکانات و سیاست گذاری‌های ارتقای بهره وری و توسعه‌ی پایدار صورت گیرد. به طورکلی، هدف از بهسازی و توسعه‌ی فضای سبز شهری باید حفاظت و حمایت از فضا‌های طبیعی و سبز موجود و افزایش توان و بازدهی اکولوژیکی باشد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: فضای سبز ، خدمات شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.