معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت:بمنظور فروش محصولات صنعتگران چهار بازارچه صنایع دستی در استان در حال احداث است.

محمدبهروز عیسی زهی   معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با اشاره به اینکه صنعتگران زیادی در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند گفت: از این میان حدود ۱۲ هزار صنعتگر شناسه دار برای دریافت مجوز اقدام کرده و در سامانه ثبت شده اند.

محمدبهروز عیسی زهی با بیان اینکه از این چهار بازارچه دو بازارچه در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد افزود: بازارچه صنایع دستی کلپورگان در روستای کلپورگان به عنوان اولین روستای ایران که در سال ۹۶ به ثبت جهانی رسیده، با ۹ غرفه در حال ساخت است و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: بازارچه صنایع دستی زابل نیز دارای ۱۰ غرفه است که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مراحل کار انجام شده و آماده بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: بازارچه صنایع دستی در زاهدان با عنوان سرای ملک با ۲۵ تا ۳۰ غرفه و بازارچه تنگ سرحه در روستای ملی حصیربافی تنگ سرحه نیز در صورت تامین اعتبار سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی بیان کرد: این بازارچه‌ها در شهرستان‌هایی راه اندازی می‌شوند که بیشترین صنعتگر را دارند.

عیسی زهی ادامه داد: در کنار این بازارچه‌ها در طول سال به مناسبت‌های مختلف بازارچه‌های موقت راه اندازی می‌شود و غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار صنعتگران قرار می‌گیرد.

وی گفت: همچنین به مناسبت‌های مختلف بازارچه‌های نوروزی در ایام نوروز و بازارچه‌های فصلی در مکان‌هایی که بیشترین تردد را دارند راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.