دبیرکل عصائب اهل الحق عراق از تظاهرکنندگان معترض به نتایج انتخابات خواست تا خویشتنداری کنند و فرصت را به دست کسانی که سوء استفاده می‌کنند ندهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ناس، قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق روز جمعه در بیانیه‌ای درباره درگیری در تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات در عراق، اعلام کرد: «استفاده نیرو‌های امنیتی از سلاح دربرابر تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز را محکوم می‌کنیم و خواستار آن هستیم تا افرادی که به تظاهرکنندگان تیراندازی کردند و آن‌ها را کشتند و مجروح کردند، همچنین هر کسی که دستور این تیراندازی را داد هر آن کس که باشد، به سزای اعمالشان برسند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «از تظاهرکنندگان می‌خواهیم خویشتنداری کنند و عجله نکنند و فرصت را به دست هرکسی که می‌خواهد از حوادث سوءاستفاده کند و حقوق مشروع آن‌ها را ضایع کند، ندهند. ما از نیروهای امنیتی هم می‌خواهیم که در کنار مردمشان بایستند و ابزاری برای اجرای دستورات بدخواهانه و غیرقانونی با تیراندازی به تظاهرکنندگان دیگر، نباشند.»

دبیرکل عصائب اهل الحق همچنین درباره «تلاش احزاب مرتبط با سازمان‌های اطلاعاتی که قصد بمباران منطقه سبز و مقصر دانستن جناح‌های مقاومت را دارند» هشدار داد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق شب گذشته نیز با تأکید بر این‌که نتایج انتخابات پارلمانی این کشور ازسوی این جنبش مردود است و شرکت‌کنندگان در انتخابات نیز نتایج آن را قبول ندارند، اعلام کرد: «اعتراضات تا بازپس‌گیری حق ادامه خواهد داشت، تقلب انتخابات اخیر، معقول و قابل قبول نیست. درباره تقلب، ادله قطعی وجود دارد و اثبات آن، منوط به شمارش دستی آراء است. اسناد تقلب در انتخابات را به دادگاه فدرال ارائه می‌کنیم.»

منابع خبری امروز (جمعه) از وقوع درگیری میان نیرو‌های امنیتی و گروهی از معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی در بغداد خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق در این باره اعلام کرد: حوادث بغداد ۱۲۵ مجروح از جمله ۲۷ غیرنظامی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار