وزارت امور خارجه پاکستان گزارش‌های مبنی بر وجود پایگاه نظامی آمریکا در این کشور، یا هر گونه برنامه ریزی در این خصوص را قاطعانه رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد گزارش‌های مبنی بر وجود پایگاه نظامی ایالات متحده در پاکستان یا هر گونه برنامه ریزی در این در باره را قاطعانه رد می‌کند.

عاصم افتخار، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست هفتگی این وزارتخانه در خصوص شایعات برخی از رسانه‌ها درمورد بررسی ارائه پایگاه نظامی به آمریکا توسط دولت پاکستان گفت: هیچ پایگاه هوایی آمریکایی در پاکستان وجود ندارد و چنین پیشنهادی در دست بررسی هم نیست.

وی تاکید کرد: هرگونه گمانه زنی در این باره بی اساس و غیرمسئولانه است و باید از آن اجتناب شود.

عاصم افتخار افزود: از سال ۲۰۰۱ یک چارچوب همکاری بین پاکستان و ایالات متحده در زمینه خطوط ارتباطی هوایی و زمینی وجود دارد، اما توافقنامه جدیدی در این زمینه امضا نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط افغانستان در مقایسه با وضعیت این کشور در زمان امضای معاهده ارتباطات زمینی و هوایی پاکستان و آمریکا بسیار تغییر کرده است به همین دلیل ما همواره سعی داریم مسائل خود را به صورت دوجانبه مطرح و حل کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با بیان اینکه پاکستان بار‌ها نگرانی خود از حملات فرامرزی از خاک افغانستان را به مسئولین این کشور منتقل کرده افزود: کنترل موثر مرزی به هر دو کشور همسایه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار