امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مسائل مختلفی را مطرح کردند که تقاضا از دولت برای مهار تورم و تجلیل از سپاه پاسداران برای مقابله با راهزنی دریایی آمریکا در دریای عمان مهمترین آن‌ها بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مسائل مختلفی را مطرح کردند که تقاضا از دولت برای مهار تورم و تجلیل از سپاه پاسداران برای مقابله با راهزنی دریایی آمریکا در دریای عمان مهمترین آن‌ها بود.

خطبه های نماز جمعه در گناباد

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد در خطبه‌های نماز جمعه امروز گناباد از دولت سیزدهم خواست که برای رفع معضل تورم بیش از پیش تلاش کند.

او افزود: تورم در بخشها و کالاهای مختلف به دغدغه مهم مردم و از جمله اقشار آسیب پذیر تبدیل شده است و از دولت سیزدهم که با رویکرد جهادی در خدمت به مردم فعالیت خود را آغاز کرده است می خواهیم که در کنار سفرهای استانی برای رفع معضل تورم هم بکوشد.

 امام جمعه گناباد با اشاره به اقدام شجاعانه نیروی دریایی سپاه در مقابله با اقدام خصمانه آمریکا در سرقت نفت کشورمان ادامه داد: یگان‌های سپاه با جلوگیری از این اقدام بار دیگر اقتدار نیروهای مسح ایران را در عرصه های ملی و بین المللی نشان دادند.

حجت الاسلام صادقی نسب بیان کرد: دستگاه سونوگرافی درمانگاه تامین اجتماعی گناباد با وجود بیش از یک سال از نصب و راه اندازی هنوز به بهره برداری نرسیده است در حالی که مردم و بیمه شدگان با صرف هزینه های بسیار مجبورند از امکانات بخش خصوصی در منطقه استفاده کنند.

خطبه های نماز جمعه در سبزوار

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار در خطبه های نماز جمعه سبزوار با اشاره به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: روحیه استکبارستیزی به عنوان یک شاخصه انقلاب اسلامی با صلابت تر از گذشته در بین دانش آموزان و جوانان زنده است.

او افزود: روحیه مبارزه با استکبار که در راس آن آمریکای جنایتکار است باید همیشه در نسل جوان زنده بماند و دشمن خائن به  بشریت نباید در لباس دوست دیده شود.

امام جمعه سبزوار با گرامیداشت ۱۴ آبان ماه روز "فرهنگ عمومی" ادامه داد: دشمن  از طریق ایجاد رخنه و انحراف در پی تغییر فرهنگ عمومی جامعه اسلامی است که باید با برنامه ریزی مناسب توطئه دشمنان را خنثی کرد به عنوان نمونه شکسته شدن قبح طلاق در جامعه، کم توجهی به فرزندآوری و بقای نسل، برپایی عروسی های تجملاتی و نگهداری برخی حیوانات در منزل برخی از نمونه های سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی است.

خطبه های نماز جمعه در تربت حیدریه

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه گفت: دشمن با کمک فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در صدد است تا بنیان خانواده ایرانی را از هم بپاشد و استقلال فرهنگی ما را از بین ببرد.

او افزود: فضای مجازی و  شبکه‌های اجتماعی امروز به بخش جدانشدنی زندگی ما تبدیل شده است به طوری که باید به آنها شبکه‌های حقیقی بگوییم.

امام جمعه تربت حیدریه ادامه داد: در بعضی از  شبکه های اجتماعی  بی احترامی به والدین و  مسوولان و حرمت شکنی آموزش داده می شود و این بدان معناست که اگر استقلال فکری و فرهنگی خود را از دست بدهیم به تبع آن استقلال سیاسی و اقتصادی خود را نیز از دست خواهیم داد.

خطبه های نماز جمعه در تربت جام

حجت‌الاسلام والمسلمین معتمدی فر امام جمعه تربت جام با توجه به مشکلات آموزش و پرورش شهرستان در جمع نمازگزاران گفت:با توجه به گذشت یک و ماه از شروع سال تحصیلی جدید هنوز آموزش و پرورش تربت جام با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند ،کمبود ۵۰ معلم در شهر،والدین نگران،معلمان سرگردان و دانش آموزان بلا تکلیف !

او با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در جامعه افزود: کشورهایی به جایگاه والا رسیده و موفق هستند که آموزش و پرورشی موفق داشته باشند ،وای بر مملکتی که اخبار صبح و ظهر و شب مرغ و تخم و مرغ باشد و از مشکلات آموزش و پرورش صحبتی نباشد!

امام جمعه تربت جام با اشاره به بازگشایی مدارس ادامه داد:برای بازگشایی مدارس و حفظ سلامت جان دانش آموزان باید ۸۰ درصد آنان واکسینه شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معتمدی فر بیان کرد: متاسفانه عده ای با ایجاد رعب و وحشت و واکسن هراسی فضا را متشنج کرده اند و مردم را تاثیر قرار داده که برای تزریق دوز دوم واکسن مراجعه نکنند.

او خطاب به مردم تربت جام تصریح کرد: تعلل می کنید! چرا آموزش و پرورش را کمک نمی کنید ؟ چرا متوجه تبعات نیستید؟از همه علما ،روحانیون ، نظامیان ،بزرگان ،هنرمندان نخبگان ،فرهیختگان،ورزشکاران درخواست می کنم به سرعت بخشیدن طرح ملی واکسناسیون کمک کنید تا هر چه سریعتر به حد نصاب واکسناسیون برسیم.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.