رییس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: درحال حاضر ۱۰ مورد از نقاط حادثه‌خیز در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرهنگ علی نام‌درست رییس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: بنابر آمار اخذ شده از نقاط حادثه‌خیز در سال ۹۹ در سطح معابر شهری استان، ۱۵۲ نقطه شناسایی شد که۱۴۲ مورد آن خوشبختانه اصلاح و هم‌اینک ۱۰ مورد از این نقاط حادثه‌خیز در این استان همچنان وجود دارد.

وی گفت: از ۱۰ نقطه حادثه‌خیز که در سطح سیستان و بلوچستان وجود دارد به ترتیب هفت نقطه در شهر زاهدان، ۲ نقطه در سطح شهر خاش و یک نقطه در شهر نیکشهر است.

وی خاطر نشان کرد: نقاط حادثه‌خیز شهری بیشتر برمی‌گردند به دوربرگردان‌های غیرهندسی و بریدگی‌هایی که شهروندان در سطح معابر ایجاد می‌کنند.

رییس پلیس راهور سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بحث نقاط حادثه‌خیز که باعث تصادفات شده سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ در شهر زاهدان با توجه به عملکرد حفاری شرکت گاز آمار تصادفات منجر به فوت این شهر از ۱۱ مورد به ۱۵ مورد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: دلیل افزایش آمار تصادفات در نقاط حادثه‌خیز سال ۹۹ نسبت به ۹۸ عدم رعایت نکات ایمنی توسط پیمانکاران بود که با توجه به پیگیری‌های مکرر متاسفانه این مهم انجام نشد.

سرهنگ نام درست اظهارداشت: در بحث روشنایی معابر نیز شهروندان گله دارند این موضوع بویژه در حاشیه شهر کاملا مشهود بوده و تقریبا ۳۴ درصد از تصادفات منجر به فوت حوزه درون شهری مربوط به معابر پیاده و بیشتر عابرین در ساعات پایانی شب است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.