مراسم اربعین علامه حسن زاده آملی امروز در زادگاهش روستای ایرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مراسم اربعین رحلت عالم ربانی و سالک توحیدی علامه آیت الله حسن حسن زاده آملی امروز جمعه ۱۴ آبان در زادگاهش روستای  ایرا  شهرستان آمل برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت ۱۰ تا ۱۲ امروز از طرف بیت علامه حسن زاده در مسجد و حسینیه اعظم ایرا برگزار می‌شود حجت الاسلام احمدی راد و ضیایی سخنرانی خواهند کرد.

حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که به همین منظور در مصلی آمل برگزار ش د دربیان شخصیت فردی و اعتقادی علامه حسن زاده آملی گفت: علم و فرهیختگی علامه حسن‌زاده حاصل ریاضت‌های ایشان و ظرفیتی بود که خدا به انسان کامل عطا می‌کند.

او افزود: اگر انسان مراقبت داشته باشد، خدا مراقب اوست ومی تواند به مقام علامه دهرحسن زاده آملی که عالم، تقوا، معنویت معرفت توحید ولایت و مرد جهاد و اجتهاد رسیدند، برسد.

امام جمعه موقت تهران، راه رسیدن به یقیین را بندگی در برابر خداوند متعال دانست وگفت: آدمی همچون علامه حسن زاده آملی خواست وتوانست در راه رسیدن به یقین، ریاضت‌ها کشید و بندگی کرد.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه فتح الفتوح ما اکنون وجود جوان‌های دل پاک و مومنی است که عطش معرفت واستقلال خواهی دارند، گفت: با وجود ارزشمند این جوان‌های انقلابی، اکنون جمهوری اسلامی ایران، استقلال، شرف، عزت و استقلال خود را در دست دارد و مسیر درست خود را پیدا کرده و گمراه نخواهد شد.

حجت الاسلام صدیقی افزود: این نسل از جامعه هرچند دیرآمدند، اما به چه درجه عالی ومتعالی رسیدند و به خوبی توانستند خودشان را جمع وجور کنند.

علامه حسن حسن‌زاده آملی یکی از فیلسوفان و عارفان جهان اسلام به شمار می‌رفت که توانست در طول عمر پربرکت خود با تلاشی خستگی ناپذیر بیش از ۱۷۰ اثر در زمینه تألیف مستقل، شروح، حواشی و تعلیقات و تصحیح از خود برجای بگذارد.

این عالم شهیر جهان اسلام ساعت ۲۱ سوم مهرماه امسال به دلیل عوارض قلبی فوت کرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار