معاون خدمات شهری شهرداری قم از آماده‌باش برای رفع آبگرفتگی‌ها از طریق سامانه ۱۳۷ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عباس ذاکریان،معاون خدمات شهری شهرداری قم  در گفت‌وگویی با اشاره به بیش از ۴۲۰ مورد تماس برای گزارش آبگرفتگی در ساعات اولیه بارندگی گفت:به دلیل ویژگی خاص انهار و کانال‌های آب  و رها شدن چند زباله در مسیر آن سبب آبگرفتگی در سطح شهر می‌شود و به همین دلیل همراهی و همکاری شهروندان در جلوگیری از مختل شدن معابر در زمان بارندگی در کنار بهبود زیرساخت‌ها حیاتی است.

او  تمیزی انهار را برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر شهری مهم دانست و افزود: درخواست مهم ما از شهروندان این است که از رها کردن هر نوع زباله‌ای در داخل انهار و کانال‌های آب خودداری کنند و در صورت امکان، تجمع زباله‌ها در محل عبور آب را برطرف کنند تا در صورت بارندگی‌های شدید و ناگهانی خللی در جریان روان‌آب‌ها و ورود آن به سطح خیابان و معابر ایجاد نشود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت همراهی و اطلاع‌رسانی شهروندان برای بهبود و ارتقای خدمات‌رسانی گفت: شهروندان قمی در صورت مشاهده آبگرفتگی با سامانه ۱۳۷ تماس برقرار کنند تا نیرو‌های خدمات شهری و نظارتی نسبت به رفع مشکل در کمترین زمان اقدام کنند.

ذاکریان تاکید کرد: با هماهنگی ایجاد شده بین سامانه ۱۳۷ و سازمان آتشنشانی در صورت آبگرفتگی خانه‌ها و تماس شهروندان نیرو‌های آتشنشانی  برای رفع مشکل منازل با استفاده از دستگاه‌های مکش اقدام خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری و مناطق هشتگانه شهری برای رفع آبگرفتگی‌های احتمالی، افزود: شهروندان در صورت مشاهده آبگرفتگی در معابر از طریق شماره ۱۳۷ با شهرداری قم ارتباط برقرار کنند.

ذاکریان اذعان کرد: در زمان بارندگی‌های سیلابی و شدید بهتر است شهروندان تردد‌های غیرضرور خود را کاهش دهند تا در صورت آبگرفتگی در سطح شهر معابر اصلی دچار اختلال و ترافیک سنگین نشوند و در این زمینه همراهی شهروندان بسیار موثر است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار