یک کارشناس اقتصاد بهداشت و درمان با اشاره به وضعیت قیمت گذاری تجهیزات پزشکی، این موضوع را بر خلاف نفع مصرف کننده و بیمارستان‌ها دانست.

عماد الدین حسینی تودشکی کارشناس اقتصاد بهداشت و درمان در گفت و گو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به قیمت گذاری تجهیزات پزشکی اظهار کرد: هرگونه اقتصاد دستوری که از موضوع اقتصاد آزاد خارج می شود مشکلاتی را برای تولید کنندگان در زمینه تعیین قیمت تجهیزات ایجاد خواهد کرد.

او ادامه داد:  باید قیمت گذاری تجهیزات بر اساس اقتصاد آزاد باشد تا عرضه و تقاضا متعادل شده و قیمت تعادلی در بازار تعیین شود.

این کارشناس اقتصاد بهداشت و درمان بیان کرد: اگر در حوزه های مختلف و به ویژه تجهیزات پزشکی قیمت گذاری تحمیلی رخ بدهد مشکلات مختلفی به دلیل وجود تورم در کشور به وقوع می پیوندد. هنگامی که یک قیمت دستوری و تحمیلی بر تجهیزات و مصارف پزشکی تعیین شود، به دلیل اینکه برای همان محصول ، ۳ مدل قیمت گذاری برای مصارف افراد، بیمارستان ها و دیگر شرکت ها متفاوت ابلاغ خواهد شد، بازار چند نرخی ایجاد می شود که اصلا به نفع مصرف کننده و بیمارستان ها نخواهد بود.

حسینی گفت: اصل اقتصاد آزاد این است که دولت هیچ‌گونه دخالتی در تعیین قیمت تولیدات و تجهیزات پزشکی نداشته باشد و اینکه یک سود مشخص دستوری برای تجهیزات تعیین شود این احتمال وجود دارد که شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی و حتی وارد کنندگان ضرر کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.