معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان از ابتدای سال زراعی جاری (ابتدای مهر) به کشت جو اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان برنامه ابلاغی کشت محصول جو در استان را ۴۰ هزار و ۹۱۴ هکتار خواند و اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۶ هزار و ۴۱۴ هکتار جو آبی و ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار جو دیم براساس برنامه باید کشت شود.

احمدی اضافه کرد: تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ هکتار جو آبی و ۲۱ هزار هکتار جو دیم در مجموع ۲۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از این محصول در استان کشت شده است.

او با اشاره به اینکه پیشرفت کشت جو براساس برنامه ابلاغی در استان ۶۲ درصد است، افزود: کشاورزان به دلیل احتمال وقوع سرمازدگی کشت محصول جو در استان را با تاخیر انجام دادند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص ارقام جو نیز گفت: کشاورزان استان در مزارع آبی از ارقام «بهمن»، «ماکویی»، «مهتاب» و «گوهران» و در مزارع دیم از ارقام «آبیدر»، «سهند» و ارقام بومی استفاده کرده‌اند.

احمدی یادآور شد: به دلیل اینکه محصول جو یکی از نهاده‌های بخش دام و طیور است تلاش زیادی برای تحقق برنامه ابلاغی خواهیم کرد تا مشکلی در این رابطه پیش نیاید.

او گفت: از برنامه ابلاغی کشت گندم هم در سال زراعی جاری که ۵۸۲ هزار هکتار است تاکنون ۲۳ هزار هکتار گندم آبی و ۵۱۰ هزار هکتار گندم دیم در اراضی کشاورزی استان کشت شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.