سرپرست منطقه آزاد اروند گفت: اشتباه عددی سبب شد تا رقم پرداختی کمک به صنعت نفت آبادان به ۱۰ میلیون تومان کاهش پیدا کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، محمدرضا اسکندری ، سرپرست منطقه آزاد اروند گفت: اشتباه عددی در نگارش تفاهم نامه‌ی امضا شده بین مدیرعامل سابق باشگاه صنعت‌نفت آبادان و سرپرست قبلی منطقه آزاد اروند سبب شد تا رقم پرداختی کمک به صنعت نفت آبادان از ۱۰ میلیارد تومان به ۱۰ میلیون تومان کاهش پیدا کند.

به گفته‌ی او این در اشتباه درحالی رخ داد که مدیران منطقه آزاد اروند و باشگاه صنعت نفت بدون مطالعه متن، نسخه‌های این تفاهم‌نامه را امضا کرده‌اند.

اسکندری افزود: این موضوع برای سند مالی سازمان منطقه آزاد اروند مشکل ساز شده، اما با این حال موضوع در حال پیگیری و مرتفع شدن است.

پایانه مسافری و تجاری شلمچه در شان مردم و بازرگانان نیست

سرپرست منطقه آزاد اروند با تاکید بر توسعه صادرات و توجه خاص به گردشگری سلامت در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بیان کرد: متاسفانه پایانه مسافری و تجاری شلمچه و در خور شان مردم و بازرگانان ایران و عراق نیست.

او از تلاش‌ها برای توسعه شهرک‌های صنعتی خبر داد تا افزون بر ایجاد شغل پایدار در منطقه، زمینه صادرات کالا‌های تولیدی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را به کشور‌های همسایه بخصوص در زمینه کالا‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز فراهم شود.

اسکندری بیشتر نخلستان‌های منطقه را از نوع استعمران و با سن بالا خواند که نیاز است نخلستان‌های قدیمی برای اقتصادی کردن با ارقام اقتصادی جایگزین شوند.

تبدیل ساختمان مجلل منطقه آزاد اروند به دانشگاه بین‌المللی

سرپرست منطقه آزاد اروند با تاکید بر واگذاری ساختمان منطقه آزاد اروند گفت: این ساختمان با توافق اولیه به دانشگاه آزاد اروند واگذار می‌شود تا به دانشگاه بین‌الملل تبدیل و زمینه حضور دانشجویان از کشور‌های منطقه برای تحصیل در آن فراهم شود.

او به توافق با هلال احمر برای احداث مرکز درمانی و داروخانه بیماران خاص در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی امکان گسترش گردشگری درمانی در آبادان و خرمشهر فراهم است و ایجاد مرکز درمانی با استفاده از پزشکان فوق تحصص هلال احمر می‌تواند در رونق آن تاثیرگذار باشد.

اسکندری از فراهم شدن امکان برداشتن دژ به جا مانده از هشت سال دفاع مقدس در حاشیه اروندرود خبر داد و ادامه داد: بخش خصوصی و دولتی در صورتی که طرح‌های اشتغالزایی و یا گردشگری در حاشیه اروندرود دارند می‌توانند با هماهنگی اقدام به برداشتن دژ کنند.

او بیان کرد: از جاذبه‌های طبیعی رودخانه‌های کارون و بهمنشیر برای توسعه گردشگری استفاده نشده است.

انتهای پیام /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.