رییس جمعیت هلال احمر سنندج از اعزام کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان سنندج به روستای "هشمیز" این شهرستان و ارائه خدمات رایگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بیژن دیوانی رییس جمعیت هلال احمر سنندج اظهار کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان سنندج با اعزام تیم داوطلبان خود برای کمک به بهبود سطح سلامت محرومان جامعه در روستای هشمیز شهرستان سنندج طرح کاروان سلامت را اجرا کرد.

دیوانی با بیان اینکه در این طرح ویزیت رایگان ارائه شد، افزود: مشاوره مامایی، غربالگری فشارخون، آموزش امداد و کمک‌های اولیه، برگزاری مانور پناهگیری وخروج ایمن، توزیع پک‌های بهداشتی و بسته‌های فرهنگی و آموزش مین وخطرات ناشی از آن از جمله خدمات ارائه شده است.

او با تبریک هفته پدافند غیر عامل خاطر نشان کرد: در طرح کاروان سلامت جمعیت هلال احمر سنندج به اهالی این روستا آموزش‌های لازم در خصوص مواجه با مین و مهمات به جا مانده از جنگ تحمیلی و خطرات این مواد ارائه شده است.

رییس جمعیت هلال احمر سنندج افزود: هدف از اجرای طرح کاروان سلامت و اعزام داوطلبان هلال احمر به روستا‌های محروم ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در ابعاد مختلف، کمک به بهبود سطح سلامت محرومان و تأثیر گذاری بر رفتار جامعه با حفظ کرامت انسانی و همچنین توانمند سازی و آماده سازی اهالی روستا به عنوان یکی از ارگان‌های پدافند غیر عامل است.

دیوانی خاطر نشان کرد: در آبان ماه امسال بعد از روستای گزان سفلی در بخشداری حسین آباد این دومین روستای است که طرح کاروان سلامت در آن اجرا شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.