دستگاه‌های خدمات‌رسان فارس برای مقابله با خطرات احتمالی بارش‌های پاییزه و زمستانه در آمادگی کامل به سر می‌برند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، راستیار معاون راهداری اداره‌کل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: همه مصالح مورد نیاز از جمله شن و نمک در جاده‌های مواصلاتی استان تخلیه و ذخیره شده است و به محض بارندگی و یخبندان‌های احتمالی از این مصالح برای بازگشایی محور‌ها استفاده خواهد شد.

او افزود: بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های فارس در فصل بارش نیاز به عملیات برف‌روبی و یخ زدایی دارند که برای انجام این عملیات هم ۴۳۰ نوع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین مجهز به تیغه‌های برف روبی و نمک پاش، در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز هم از ایمن سازی نقاط مختلف شهر شیراز برای جلوگیری از خطرات احتمالی بارش‌های پاییزه و زمستانه امسال خبر داد و گفت: اصلاح و رفع مشکل ۳۲۲ نقطه آبگیر در شیراز یکی از اقدامات شهرداری شیراز در یک سال اخیر بوده که با توجه به شیوه نامه‌های مدیریت عملیات زمستانی این شهرداری انجام شده است.

کشتکار افزود: علاوه بر لایروبی کانال‌های روباز و رودخانه خشک و چنار راهدار، تاکنون ۲۳۳ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است که آب‌های سطحی را به رودخانه خشک شیراز منتقل کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار