معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری گفت: ۱۱ هزار روستای معدنی در کشور وجود دارد که باید طبق ۲ بند قانون برنامه ششم و قانون معادن از عوایدی استخراج معدن برخوردار شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  سیدامیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری در جلسه شورای اداری استان سمنان گفت: در حوزه جغرافیایی برخی معادن کشور روستا‌های محرومی وجود دارند که اگر طبق قانون سهم آن‌ها از سود برداشت معادن پرداخت شود می‌تواند از محرومیت خارج شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری بیان کرد: روستا‌های معدنی به دلیل استخراج معادن آلودگی زیست محیطی و خطر جانی و آسیب به زیرساخت‌ها را تحمل می‌کنند و ضرورت دارد بخشی از عوایدی معدن برای توسعه این روستا‌ها هزینه شود.

او یادآور شد: در نظر گرفتن سهمی از عوایدی استخراج معدن برای روستاها، توزیع ثروت برای توسعه و محرومیت زدایی است.

او با اشاره به رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در سال ۱۳۹۸ افزود: ۳۰۰ خانه در رانش زمین میامی تخریب شد که تا کنون مشکل آن‌ها حل نشده و انتظار می‌رود با دستور رییس جمهوری مشکل تخصیص اعتبار برای حل مشکل این خانوار‌ها حل شود.

او با بیان اینکه شهرستان میامی از ۲ بخش کالپوش و دهستان پل ابریشم تشکیل می‌شود، بیان کرد: نبود شبکه گازرسانی و کم‌آبی از مهترین مشکلات مردم این منطقه است که گازرسانی به این منطقه وضعیت نابسامان ۳۰۰ خانوار ساکن این بخش را سامان می‌بخشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: تاسیس ناحیه صنعتی در میامی مصوبه سال ۹۶ و ۹۷ است که زمین نیز برای این طرح تخصیص یافت و اکنون تامین زیرساخت‌ها در این ناحیه صنعتی مطالبه مردمی است.

انتهای پیام / ن 

برچسب ها: سفر استانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.