وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال برای طرح جهش ملی مسکن پیش بینی شده و بانک‌ها متعهد به پرداخت تسهیلات شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از طرح‌های مسکن سمنان گفت: قانون جهش تولید مسکن شرایط استثنایی برای خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه است.

او افزود: زمین در این طرح به صورت ۹۹ ساله و رایگان است و دیروز تسهیلات بسیار خوبی برای این طرح به بانک مرکزی و دیگر بانک‌های کشور ابلاغ شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای ساخت مسکن هم امکانات خوبی در کشور وجود دارد و بر اساس جمعیت کل کشور برای استان سمنان ۷ هزار واحد در گام اول احداث می‌شود.

قاسمی گفت: در نهضت ملی مسکن ۲۰ درصد تسهیلات کل بانک‌های کشور به مسکن اختصاص دارد و در صورت پرداخت نکردن بانک‌ها شامل جریمه مالیاتی می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از آزاد راه حرم تا حرم گفت: بخش اول آزادراه حرم تا حرم تمام شده و قطعه گرمسار - سمنان در صورت تامین مالی تا پایان ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

قاسمی گفت: برای اتمام این طرح سهم وزارت راه و شهرسازی هزار میلیارد تومان است و این طرح به صورت مشارکتی با پیمانکار در حال ساخت است.

بازدید از پروژه ۲۰۸ واحدی مسکونی شهرک بهارستان سمنان، آغاز ساخت پروژه ۹۶ واحدی نهضت ملی مسکن در سمنان، بازدید از پروژه سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر، بازدید از تقاطع غیر هم سطح شهرک صنعتی سمنان، بازدید از پروزه کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان، بازدید از محور سمنان- سرخه و بازدید از پل شهید ترحمی و کمربندی سمنان از جمله طرح‌های مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی بود.

انتهای پیام / ن 

برچسب ها: سفر استانی ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.