هواشناسی بوشهر از آغاز فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز خبر داده است؛ سامانه‌ای که تا یکشنبه فعال خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعدازظهر امروز با نفوذ سامانه بارشی در بخش‌های شمالی خلیج فارس، ضمن افزایش پوشش ابر وقوع ناپایداری‌های جوی به‌صورت رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد موقتی دور از انتظار نیست.

او افزود: پیش بینی می‌شود این شرایط در ساعاتی از وقت فردا (جمعه) تا یکشنبه هفته آینده، در برخی از نقاط در سطح استان و روی دریا تداوم خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: بر این اساس آسمان استان امروز صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود که از اواخر وقت امروز به‌تدریج با افزایش ابر و در برخی از نقاط رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش تندباد همراه خواهد شد. فردا نیز در برخی از نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

انصاری عنوان کرد: جهت وزش باد متغیر بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از امشب هنگام وزش تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب هنگام وزش تندباد بیش از ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


کارشناس هواشناسی بوشهر افزود: در شبانه روز گذشته اهرم، برازجان و خورموج با ۳۶ و بندر امام حسن با ۱۶ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را ثبت کرده‌اند.

انصاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۴۴ بامداد، مد اول ساعت ۳۵: ۰۷، جزر دوم ساعت ۱۳:۰۲ و مد دوم ساعت ۱۹:۲۹ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.