مراسم و تجمعات ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در نقاط مختلف استان مرکزی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت روز ۱۳ آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران از سوی دانشجویان انقلابی و روز استکبار ستیزی، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم استان مرکزی در میعادگاه‌ها این روز را گرامیداشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعار‌های "مرگ برآمریکا"، مرگ برانگلیس"، "امروز روز ملت ایران است، روز مبارزه با استکبار است"، "ما همه سرباز توایم خامنه ای، گوش به فرمان توایم خامنه ای"، خشم و انزجار خود را از مستکبران جهان فریاد زدند.

روز ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.

۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه‌ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند ونمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.

۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.