۳۰ معدن تعطیل شده مازندران در دو سال اخیر مجددا فعال شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حسینقعلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه یکی دو سال اخیر ۳۰ معدن تعطیل استان فعال شده‌اند، گفت: بخشی که امکان راه‌اندازی وجود نداشت به خاطر معارضه‌هایی که ایجاد شده بود برگشت دادیم و ۲۰ معدن خلع ید انجام شده که در مرحله مزایده است.

او با اشاره به اینکه معادن جزئی از اقتصاد استان هستند و باعث حرکت بخش‌های دیگر صنعت می‌شوند، افزود: ۳۰۰ معدن در این استان است که از این تعداد بیش از ۵۰ درصد ۱۶۱ معدن فعال بوده و بقیه تعطیل هستند که عمدتاً شن و ماسه و زغال سنگ است که بیشترین دلیل تعطیلی آن مخالفت محیط زیست و مشکلات زیست محیطی بوده است.

رئیس صنعت معدن تجارت مازندران از رتبه چهارم بودن مازندران در تولید زغال سنگ خبر داد و گفت: معادن خیلی کمتر از صنعت در اقتصاد استان تاثیر دارند، ارزش اقتصادی مازندران در سال ۹۷ و ۹۸ کل ارزش آن ۳۵۰ میلیارد تومان بود که در مقایسه با صنعت ۲۳ هزار میلیارد ارزش افزوده رقم کمی است.

او افزود: در استانی با ساخت و ساز زیاد هستیم در حالی که در کشور ۱۱ درصد املاک و مستغلات است، در مازندران این عدد به ۱۴ درصد افزایش دارد.

قوانلو به نیاز استان به ۱۶ میلیون تن شن و ماسه اشاره کرد و گفت: برای تامین این مقدار تنها چند نقطه در استان وجود دارد، محور هراز، سوادکوه و مقداری نیز در بهشهر تامین می‌شود و مابقی استان مناطق جنگلی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان با تاکید اینکه مشکل کمبود سیمان نداریم، افزود در بورس قیمت ۲۵ تا ۲۸ تومان عرضه می‌شود، ۳ درصد هم سود عمده‌فروشی، هزینه حمل، که میانگین سیمان در بازار به ۴۰ هزارتومان در بازار رسیده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار