تشکینی گفت: مشکل امروز صنعت کشور فقدان تطابق استقرار واحد‌های صنعتی متناسب با ظرفیت‌های هر استان است و سند آمایش سرزمین این وضعیت را سامان می‌بخشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احمد تشکینی شامگاه چهارشنبه در سفر به استان سمنان ضمن بازدید از تعدادی واحد‌های تولیدی این استان ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت آمایش صنعتی، معدنی و تجاری است که در این برنامه قرار است توسعه، احیا و ایجاد واحد‌های تولیدی منوط به انطباق با سند آمایش صنعتی باشد.

وی ادامه داد: استقرار واحد‌های تولیدی در هر استان منطبق با ظرفیت‌های منطقه موجب پایداری کسب و کار، توسعه و ایجاد ارزش افزوده و بازگشت سرمایه می‌شود و بر این اساس سند آمایش صنعتی یک ضرورت برای صنعت هر استان است.

وی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها مجوز توسعه واحد‌های صنعتی در هر استان منوط به انطباق فعالیت آن واحد تولیدی با سند آمایش صنعتی همان استان است.

تشکینی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه در سال‌های گذشته سند آمایش صنعت را تدوین کرد، اما این سند عملیاتی نیست و ضرورت و الزام امروز تکمیل سند اولیه برای داشتن قابلیت عملیاتی است.

وی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان با همکاری استانداری و خبرگان صنایع در یک تعامل همه‌جانبه باید سند آمایش اقتصادی استان را تکمیل کنند.

تشکینی ادامه داد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام متناسب با ظرفیت هر استان، اکتشاف معادن جدید و توسعه واحد‌های تولیدی از این پس براساس طرح آمایش صنعتی خواهد بود.

او بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌های آتی تخصیص بودجه به هر استان براساس سند آمایش سرزمینی خواهد بود و همین نکته تسریع در تکمیل سند آمایش اقتصادی که در ذیل سند آمایش استانی است را الزام می‌بخشد.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه زیرساخت‌ها برای اکتشاف معادن و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید براساس سند آمایش اقتصادی در هر استان دنبال می‌شود.

رئیس موسسه مطالعات و پژوش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از چند واحد صنعتی و تولیدی استان سمنان بازدید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.