مهم‌ترین حوادث ۱۲ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۸۹ درصد پرونده‌های پلیس فتا

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در ۷ ماهه اول سال جاری با تشکیل بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده در پلیس فتا و با افزایش توان تاکتیکی کارشناسان، ۸۹ درصد از جرائم کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه امنیت و آسایش مردم خط قرمز پلیس است و اگر کسی بخواهد باعث اخلال در امنیت شود برابر قانون با وی برخورد قاطع و شدید خواهیم کرد، افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۱۹۷ نفر اراذل و اوباش که موجب بی نظمی در استان فارس شده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۸ شاهین شکاری قاچاق در نی ریز

فرمانده انتظامی نی ریز از کشف ۸ شاهین شکاری قاچاق از یک دستگاه سواری پژو پارس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید محمد یوسفی بیان داشت: در راستای حفاظت محیط زیست و مبارزه با قاچاق پرندگان گران قیمت، ماموران ایستگاه بازرسی قطرویه با همکاری ماموران یگان تکاوری هنگام کنترل و بازرسی از خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودرو ۸ شاهین شکاری قاچاق را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و راننده را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ارزش این پرندگان را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قانونی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز با اشاره به اینکه قاچاق منابع زیست محیطی به تاراج بردن منابع ملی است از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری عامل انتشار تصاویر مدلینگ در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری فردی که با ایجاد صفحه مدلینگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام عکس‌های خصوصی شهروندان را منتشر می‌کرد خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان مرودشت، مشخص شد، فردی ناشناس با ایجاد صفحه حاوی تصاویر شخصی بانوان با پوشش‌های نامناسب، فعالیت می‌نماید، که پیگیری پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، عامل ایجاد صفحات مدلینگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام که مردی ۳۰ ساله بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

او اظهار داشت: متهم با توجه با مشاهده ادله دیجیتالی کشف‌شده، به صراحت به جرم خود، اقرار و بیان نمود با سو استفاده از تصاویر خصوصی بانوان با انگیزه کسب درآمد دست به این اقدام زده است.

سرهنگ زینلی در پایان با بیان اینکه سوء استفاده از تصاویر یا اخاذی و کلاهبرداری از کاربران در پوشش فعالیت برای مدلینگ، کاربران ناآگاه را گرفتار می‌کند، خاطر نشان کرد: برابر قانون، انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی جرم بوده و مشمول مجازات است و با هنجارشکنان برابر مواد قانون جرائم رایانه‌ای و قانون مجازات اسلامی، قاطعانه رفتار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار