رییس شورای شهر زاهدان گفت: حاشیه شهر زاهدان باید در امر آموزش دانش آموزان از ظرفیت مکاتب حوزوی استفاده تا علاوه بر تدریس علوم حوزوی بتوانند آموزش تدریس زبان فارسی و الفبا را داشته باشتد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی زاهدان ؛ حسن سپاهی رییس شورای شهر زاهدان   در حاشیه نشست تقدیر از پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌های سراسری کشور  اظهارداشت: دانش‌آموز کسی است که در پی دانش آموختن بوده و تشنه علم است او میداند فتح قله‌های دانش بدون آموختن ممکن نیست و خود را در حصار کتاب‌های درسی نمی‌گذارد.

وی افزود: مربی شخصی است که بتواند شاگردش را در زمینه مورد نظرش پرورش داده و او راآماده مبارزه با مشکلات زندگی نماید
رییس شورای اسلامی زاهدان تصریح کرد: همه ما در زندگی حداقل یک مربی داشتیم از پدر و مادر در خانه تا معلم در مدرسه و اساتید کنکور که به درستی توانسته‌اند تا نقش خودشان را ایفا کنند.

وی ادامه داد: همان طور که مستحضرید ۴۴ درصد جمعیت زاهدان در مناطق حاشیه شهر به ویژه پهنه شمالی قراردارند که تقریبا بالغ ۳۲۶ هزار نفر را شامل می‌شود که به دلیل خشکسالی، بیکاری و ناامیدی از آینده به این مناطق مهاجرت کردند جایی که نه خبر از شغل، مسکن و آموزش است.

سپاهی خاطرنشان کرد: سرنوشت کودکان حاشیه نشین نیز از والدینشان جدا نیست و در این میان کسی برای تحصیل و آموزش فرزندان این مرز و بوم اهمیت چندانی قائل نمی‌شود.

وی بیان کرد: بی جهت نیست که کودکان بازمانده از تحصیل متعلق به این مناطق هستند و اگر کسانی نباشند که به این کودکان رسیدگی کنند چه آینده‌ای برای فرزاندان حاشیه‌نشین متصور باشیم.

رییس شورای اسلامی زاهدان تصریح کرد: شاید مدرسه و موسساتی، چون بنیاد دانش نمایندگی زاهدان تنها نهاد‌هایی باشند که فرصت را برای تغییر و ارتقا اجتماعی در اختیار دانش‌آموزان بگذارند.

وی ضمن قدردانی از فعالین و مروجین علم و دانش بیان کرد: یکی از چالش‌های شهر زاهدان این است که سرانه‌های شهری خصوصا سرانه آموزشی در این شهر به عدالت توزیع نشده و جا دارد مسوولان به این مهم رسیدگی کنند.

حسن سپاهی رییس شورای اسلامی شهر زاهدان در این مراسم حق الجلسه یک ماه اول کاری خویش را تقدیم بنیاد حمایت تحصیلی دانش نمود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار