رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت:تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در دستگاه‌های اجرایی، در مجلس و دولت در حال پیگیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف قانونی خود در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در دستگاه‌های اجرایی عمل کنند، بیان کرد: این مسئله در مجلس و دولت در حال پیگیری است.

او امروز در یادواره شهدای لردگان با بیان اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران هم‌چنان با مشکلات بسیاری مواجه هستند، اظهار کرد: بسیاری از جامعه ایثارگری فاقد شغل و مسکن هستند، به‌علت مشکلات اقتصادی و بحث تامین منابع این مشکل تاکنون به‌طور کامل حل نشده است.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه در دولت جدید دفاع از آرمان‌های انقلاب و توجه به بحث ایثار و شهادت مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: برنامه‌های خوبی برای حوزه اشتغال و مسکن ایثارگران و خانواده‌های شهدا در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


معاون رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم مشکلات جامعه ایثارگری و خانواده‌های شهدا با همت دولت و مجلس روز به‌روز کمتر شود تا شرمندگیمان در برابر ایثارگران کم شود.

مطالبه مردم لردگان؛

12 آبان سالروز حرکت کاروان پیاده لردگان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسد

حسین بامیری نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت:این مطالبه وجود دارد که سالروز حرکت تاریخی کاروان پیاده به جبهه های حق علیه باطل، در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسد.

او در یادواره شهدای لردگان با حضور امیرحسین‌ قاضی‌زاده هاشمی- معاون رئیس‌جمهور، با اشاره به سالروز حرکت تاریخی کاروان پیاده این شهرستان به جبهه حق علیه باطل، گفت: مطالبه اهالی این است که سال آینده و در سالروز این حرکت تاریخی مردم لردگان، کاروان پیاده مردمان این خطه برای دیدار با مقام معظم رهبری حرکت کند.

بامیری اظهار کرد: در سال 1365 که دشمنان شرق و غرب انواع تهدیدات و تحریم‌ها را به‌ویژه در حوزه نظامی متوجه انقلاب اسلامی کرده بودند، در گوشه‌ای از خطه اسلامی در دیار خانمیرزا، رادمردانی با هدف حفظ و صیانت از آب‌های سرزمینی صدها کیلومتر را با عشق به بنیانگذار انقلاب اسلامی با تمام محدودیت‌ها و رودخانه‌های خروشان و مسیرهای صعب‌العبور حدفاصل چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان را درنوردیدند تا به ایادی استکبار بفهمانند که ایرانی‌ها هرچقدر هم تهدید و تحریم شوند به استقبال شهادت خواهند رفت.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مرام مردمان ولایت‌مدار چهارمحال و بختیاری عشق توام با معرفت و بصیرت به امامان انقلاب اسلامی موج می‌زند و چه بسا اعزام کاروان پیاده در راستای پیاده‌روی اربعین بود که حضرت زینب(س) طی طریق کردند و بنابراین مردم عشق و مودت خود را به سالار شهیدان(ع) در این مقطع تاریخی به نمایش گذاشتند.

او با تاکید بر اینکه سرداران بنامی از دو شهرستان لردگان و خانمیرزا و همچنین سراسر چهارمحال و بختیا ی در دفاع مقدس برای انقلاب جان‌فشانی کردند، گفت: ده‌ها سردار در دامن پر مهر مادران و پدران این خطه‌ رشد یافتند و از آب‌های سرزمینی این مملکت امام زمانی(عج) حفظ و حراست کردند.

بامیری با اشاره اینکه لردگان و خانمیرزا ۲۸۶ شهید را در طی هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب و نظام کرده است، افزود: ۱۳۷ نفر از آنان متاهل بودند و از همه تعلقات دنیوی دل بریدند و به استقبال شهادت رفتند، ۱۴۸ نفر از والدین شهدای لردگان و خانمیرزا در قید حیات هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار