حیدری گفت: مردم شادگان علیه متجاوزان انگلیسی قیام کردند و این حماسه همچون برگ زرینی در تاریخ ماندگار شده که باید برای نسل فعلی و آینده بازگو شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ابن‌سکیت از بزرگان علم نحو و ادبیات عرب منطقه افزود:صفات و ویژگی‌های شخصیتی ابن‌سکیت از نظر علم، ادب، جهاد، اجتهاد، شهادت و ولایت مداری است که در بین مردم شادگان نیز تسری یافته است.

او افزود: ابن سکیت یکی از دانشمندان و ادبای عصر متوکل عباسی، ارباب لغت و صاحب نظر در علوم مختلف بود که به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) علاقه و محبت فراوانی داشت و ابن سکیت آموزش فرزندان بزرگان از جمله فرزندان محمد بن‌عبداله بن ابیی طاهر و متوکل خلیفه عباسی را بر عهده داشت.

آیت الله حیدری تصریح کرد: ابن سکیت علاوه بر فعالیت‌هایی چشمگیر در نحو و لغت، در نهضت گردآوری و تدوین اشعار عرب که از نیمه دوم سده دوم قمری با رغبتی فزآینده آغاز و تا اواخر سده سوم با شور و شوق در شهر‌هایی بصره، کوفه و بغداد ادامه یافت، نقش بسیار مهمی داشت.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان ادامه داد: امیدواریم با همت مردم شادگان و حمایت مسوولان مشکلات این شهرستان بخصوص در حوضه آب، کشاورزی و اشتغال برطرف شود و اقدامات خوبی در سال‌های اخیر برای رفع مشکلات شادگان انجام شده است که باید این اقدامات در بخش صنعت و کشاورزی تداوم یابد.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.