مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون هزار بیمار کرونایی نیازمند از کمک‌های بلاعوض هلال احمر بهره‌مند شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، معتمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۲ میلیارد تومان برای کمک به بیماران نیازمند پرداخته شده است، گفت : بیمارانی که توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی خود را ندارند، می‌توانند با در دست داشتن فاکتور تا ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی خود را دریافت کنند.

او گفت : کمک‌های بلاعوض جمعیت هلال احمر به بیماران نیازمند از ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

معتمدی به فعالیت بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر اشاره کرد و افزود: اخیرا یکی از خیران ۱۰ کپسول اکسیژن به ارزش ۷۰ میلیون تومان برای کمک به بیماران کرونایی به هلال احمر اهدا کرده که در همین رابطه از خیران درخواست داریم در روز‌های کرونایی برای کمک به بیماران نیازمند کمک‌های خود را با اهدا کپسول اکسیژن در اختیار آن‌ها قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: امانت کپسول‌های اکسیژن به بیماران قطعا از حجم کار بیمارستان‌ها می‌کاهد و افراد می‌توانند بدون پرداخت هزینه از این خدمات در منزل استفاده کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۶۴ دستگاه اکسیژن ساز و ۱۷۰ کپسول اکسیژن در بانک امانات هلال احمر موجود است که این تعداد پاسخگوی نیاز بیماران نیست و به یاری خیران نیازمندیم.

امداد رسانی جمعیت هلال احمر به حادثه دیدگان

شفیعی معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه گفت : هم اکنون۱۶ پایگاه بین شهری، دو پایگاه واکنش سریع، یک پایگاه امداد و نجات کوهستان، یک پایگاه امداد و نجات هوایی و یک پایگاه سگ‌های زنده یاب در جاده‌های بین شهری آماده خدمت رسانی به مسافران و حادثه دیدگان هستند.

او گفت : در پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر امکان اسکان اضطراری برای مسافرانی که در راه مانده اند، فراهم شده است.

او افزود: ۱۵ پایگاه شهری با تجهیزات کامل آماده هستند تا در حوادثی از جمله آبگرفتگی‌ها و سیل به هم استانی‌ها خدمت رسانی کنند.

شفیعی افزود: هلال احمر استان کرمانشاه با دارا بودن ۴۰ دستگاه امبولانس، ۶۰ دستگاه خودروی امدادی و دو خوردی امدادی آرگو آماده خدمت رسانی درصعب العبور‌ترین مناطق است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان گفت: در ۷ ماهه امسال ۴۵۰ عملیات امداد و نجات در استان کرمانشاه انجام شده است که ۹۰ مورد از این عملیات‌ها امداد و نجات کوهستان بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.