خراسان رضوی با ۵۵ روستا بازار مقام اول را در کشور دارد و محصولات عرضه شده در روستا بازارها قیمتی پایین تر از بازار آزاد دارند.

ایرج ناصری مقدم مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:در سطح خراسان رضوی هم اکنون بیش از ۵۵ روستا بازار فعال است که در تلاش هستیم که این رقم رو تا آخر سال به ۱۰۰ مورد برسانیم.

او با اشاره به اینکه در سطح کشور ۸۸ روستا بازار فعال است افزود:حمایت‌هایی که ما از روستا بازار داریم این هست که از مزرعه و تولید کننده برای روستا بازار مواد موردنیاز رو تهیه بشود و قطعا محصولات عرضه شده در روستا بازار‌ها قیمت‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین‌تر از بازار آزاد است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی در حوزه موانع بر سر راه ایجاد روستا بازار‌ها ادامه داد: یکی از مشکلات این هست که در بعضی شهر‌ها مکانی برای ایجاد  روستا بازارها  نداریم که خوشبختانه با مساعدت‌های شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

ایرج ناصری مقدم بیان کرد: شعارما برای  راه اندازی این فروشگاه این هست که مواد مورد نیاز خانواده‌ها را از مزرعه به سفره ها ببریم البته در کنار تولیدات مزرعه با کارخانه ها  وارد مذاکره شدیم طوری که الان در روستا بازار مشهد کالا‌هایی ازجمله مواد شوینده با قیمت تولید کارخانه عرضه می‌شد.

او تصریح کرد: از طرف دیگر در تلاش هستیم که محصولات تولید شده زنان روستایی را در تمامی ۵۵ روستابازار‌های خراسان رضوی  به فروش برسانیم.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی تأکید کرد:هم اکنون در سطح استان ۶۹۹ تشکل داریم که شامل تعاون روستایی، تولید تخصصی و کشاورزی و اتحادیه‌های مربوطه بیش از ۱۵۰ هزار نفر در این تشکل‌ها عضو هستند.

انتهای پیام//م. د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.