مایکروسافت قصد دارد Halo، Flight Simulator و Minecraft را به متاورس بیاورد.

به گزارش  خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تراست ریویز، مایکروسافت قصد دارد بازی‌های ایکس‌باکس را برای متاورس بسازد. متاورس پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال و نسل بعدی اینترنت است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت به بلومبرگ گفت که بر روی یافتن راه‌هایی برای تبدیل برخی از بزرگترین بازی‌های خود از تجربه سنتی دو بعدی به دنیای سه بعدی متمرکز است.

نادلا می‌گوید که بازی‌هایی مثل Halo، Minecraft و Flight Simulator، امروز دو بعدی هستند و این سوال مطرح می‌شود که آیا اکنون می‌توان آن را به یک دنیای کاملا سه بعدی برد و پاسخ این است ما قصد داریم این کار را انجام دهیم.

متاورس

اما اینکه این بازی‌ها چه شکلی خواهند بود، چه زمانی وارد بازار می‌شوند و روی چه پلتفرم‌هایی در دسترس خواهند بود، باید دید. تجربه واقعیت ترکیبی از ایکس باکس احتمالاً روی هدست‌های هولولنز خود این شرکت در دسترس خواهد بود.

در ابتدا، برنامه‌های متاورس مایکروسافت حول برنامه‌ها و سرویس‌های این شرکت متمرکز خواهد بود. مایکروسافت تیمز اولین برنامه است و آواتار‌های دیجیتال را در نیمه اول سال آینده به قلمرو واقعیت مجازی می‌آورد. اشتراک گذاری و مشاهده فایل‌هایی مانند ارائه‌های پاورپوینت در محیط‌های دیجیتال مشترک نیز در آن امکان پذیر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار