شهردار جدید شهرکرد، به‌عنوان رئیس هیئت امنای یادمان شهدای گمنام شهرکرد منصوب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، منوچهر ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: در نامگذاری معابر باید به شهدا توجه ویژه‌ای صورت پذیرد و با توجه به اینکه ۱۵ زن شهیده و ۸۴ شهید روحانی در استان شناسایی شده است، می‌طلبد معابری به نام این افراد نامگذاری شود.

او افزود: بخش اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان شامل گنجینه دفاع مقدس، دروازه قرآن، محور عروج، محور آب، محل نمایش ادوات نظامی و دیدار‌های نمایشی مورد استفاده در جنگ‌های کوهستانی، میدان موانع، خط الرأس و سنگر‌های دیده‌بانی، پل اروند، پل ورودی، المان‌های نصب تصاویر شهدا و یادمان‌های سرداران و فرماندهان شهید است.


بیشتر بخوانید


در ادامه محمد تقی جاپلقی شهردار شهرکرد اضافه کرد: دفاع مقدس یک میراث معنوی است که باید این میراث که در دل رزمندگان نهفته است، استخراج شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او اظهار داشت: شهرداری شهرکرد در خصوص ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، چاپ و انتشار کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و همچنین برنامه‌های فرهنگی و هنری، با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همکاری دارد.

جاپلقی ادامه داد: ما باید فرصت‌های به وجود آمده و دستاورد‌های ارزشمند که از دوران دفاع مقدس به دست آمده است را به خوبی حفظ کنیم و این مستلزم ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان ارشد و کسانی است که در میدان جنگ بوده‌اند.

در پایان به استناد بند «و» ماده هشت و ۹ آیین‌نامه اداره حفظ، نگهداری و بهره‌برداری یادمان‌های عمومی شهدای گمنام دفاع مقدس کشور، مصوب هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مورخه ۱۳۹۴/۱۱/۲۹، «محمدتقی جاپلقی» به عنوان «رئیس هیئت امنای یادمان شهدای گمنام شهرکرد» منصوب شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار