با حمایتی که از سوی مقام معظم رهبری و دولت نسبت به کالای ایرانی صورت گرفته است، انتظار می‌رود تولیدکنندگان داخلی به سمت ارتقای محصولات خود از نظر کیفیت بروند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا رزقیان‌مقدم رئیس اتحادیه لوازم خانگی خراسان‌رضوی گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی از سایر کشورها ابزاری حمایتی برای تولیدکننده محسوب می‌شود از طرفی اینکه هیچگونه واردات لوازم خانگی نخواهیم داشت وظیفه تولیدکنندگان دوچندان می‌شود ضمن اینکه سطح انتظارات از تولید داخلی لوازم خانگی نیز افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: در حال حاضر در کشور لوازم خانگی با کیفیتی داریم که حتی با شرکت‌های کره‌ای رقابت می‌کنند، بنابراین با توجه به جایگاه خوبی که در زمینه لوازم خانگی داریم انتظار می‌رود علاوه بر حمایت داخلی، لوازم خانگی ایرانی به سایر کشورها نیز صادر شود.

 رئیس اتحادیه لوازم خانگی خراسان‌رضوی با بیان اینکه باید موانع پیش‌روی صادرات لوارم خانگی هر‌چه زودتر برداشته شود، ادامه داد: در زمینه لوازم خانگی ۱۶۱ شرکت تولید‌کننده در کشور داریم که به‌صورت شبانه‌روز‌ی فعالیت می‌کنند تا کالای باکیفیت و با ضمانت به بازار ارائه دهند و از طرفی با ارتقاء و کیفیتی که در این زمینه رسیده‌اند، بازار رقابتی خارج از کشور را نیز تجربه و بتوانند کالاهای خود را نیز صادر کنند.


بیشتر بخوانید


رزقیان مقدم بیان کرد: با توجه به شرایط تحریمی و ارزی کارخانجات، می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد و بحث صادرات لوازم خانگی به کشورهای همسایه و آسیای میانه در دستور کار دولت قرارگیرد.

محمد مظاهری رئیس انجمن لوازم خانگی خراسان‌رضوی نیز گفت: با ممنوعیت واردات از کشورهای مختلف تولید داخلی رونق می‌گیرد البته اگر مشکلات و موانعی که سر راه تولید قرار دارد، برداشته شود. صادرات لوازم خانگی در گذشته با کشورهای آسیایی وجود داشت‌ و امروز نیز باید با قوانین حمایتی از پیشرفت و صادرات این عرصه پشتیبانی صورت گیرد چرا‌که امروز بیش از گذشته لوازم خانگی داخلی قابلیت رقابت با دیگر محصولات مشابه خارجی را دارند.

او افزود: با جلوگیری از واردات کالاهای خارجی دو شرکت کره‌ای به کشور، این انتظار از تولیدکنندگان داخلی وجود دارد که تولید خود را به‌روز رسانی کنند و همسو با تکنولوژی روز دنیا پیش بروند. دولت ابزارهای حمایتی زیادی از جمله کنترل واردات و اعطای تسهیلات در اختیار دارد که می‌تواند تولید کنندگان را به سمت کالای مرغوب و با کیفیت تشویق کند.

 

منبع؛ تسنیم

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.