شرکت فیسبوک فناوری تشخیص چهره را حذف می‌کند

شرکت فیسبوک قصد غیرفعال کردن فناوری تشخیص چهره را داشته و بیش از یک میلیارد چهره ذخیره شده را نیز حذف می‌کند.

به گزارش  خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جی اس ام آرنا، فناوری تشخیص چهره سیستمی است که بر اساس چهره‌هایی که می‌بیند، تشخیص می‌دهد که چه کسی در عکس‌ها حضور دارد.

افرادی که قبلاً استفاده از آن را انتخاب کرده‌اند، دیگر به طور خودکار در عکس‌ها و ویدیو‌ها شناسایی نمی‌شوند و فیسبوک بیش از یک میلیارد الگوی تشخیص چهره فردی را حذف خواهد کرد.

این بدان معناست که چهره افراد، دیگر به طور خودکار در خاطرات، عکس‌ها یا ویدیو‌ها شناسایی نمی‌شود و شما نمی‌توانید دوباره این قابلیت را روشن کنید. این شرکت می‌گوید که همچنان افراد را تشویق می‌کند تا پست‌ها را به صورت دستی برچسب‌گذاری کنند و فرآیند خودکار دیگر انجام نخواهد شد.

فناوری تشخیص چهره فیسبوک

علاوه بر این، متن جایگزین خودکار، که توضیحات تصویر را ایجاد می‌کند، دیگر نام افراد را در عکس‌های شناسایی شده نشان نمی‌دهد.

البته همه این موارد "در هفته‌های آینده" اتفاق می‌افتند. فیسبوک می‌گوید که این کار را انجام می‌دهد، زیرا "ما باید موارد مثبت استفاده از تشخیص چهره را در مقابل نگرانی‌های فزاینده اجتماعی بسنجیم، به ویژه که تنظیم کننده‌ها هنوز قوانین روشنی را ارائه نکرده‌اند. "


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار