در دومین جلسه شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان، بر اجرای هرچه سریعترطرح‌های جهش تامین مسکن، استفاده از ظرفیت‌های بومی و تولیدات و مصالح استان تاکید شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدرس خیابانی استاندارسیستان و بلوچستان، بر استفاده از ظرفیت‌های بومی و تولیدات و مصالح استان تاکید کرد.

وی  گفت:در اخرین مرحله از ثبت نام افراد تا کنون بیش از ۲۰ هزارنفر در طرح جهش مسکن استان سیستان و بلوچستان ثبت نام کرده اند.

خیابانی با تاکید بر تسریع رونداجرای طرح‌های واحد‌های مسکونی در قالب طرح جهش مسکن، تعاونی‌های مسکن و طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود:برخی از اراضی مورد نیاز این طرح توسط اداره کل راه و شهرسازی تعیین تکلیف شده است وبقیه ان جهت احداث واحد‌های مازاد در سال‌های اخیر نیز درحال پیگیری و شناسایی است.

وی همچنین با بیان اینکه در راستای اجرای طرح‌های مسکن در استان از ظرفیت‌های بومی واستانی استفاده خواهدشد گفت:استفاده از مصالح و تولیدات ساختمانی در استان به ویژه در ساخت ۲۸۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن در مدت ۴ سال اینده ازاین تولیدات بهره گیری خواهدشد.

استاندار سیستان وبلوچستان همچنین استفاده از نیرو‌های توانمندبومی در طرح و اجرای پروژه‌های مسکونی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای جهت مهارت اموزی افراد درطراحی و ساخت این واحد‌ها خبر دادوگفت:استفاده از مراکز علمی و دانشگاهی در نقشه کشی و طراحی واحد‌های مسکونی در اولویت طرح‌های مسکونی خواهد بود.

خیابانی با اشاره به اینکه ثبت نام از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان جهت خانه دار شدن شان از اولویت‌های دولت سیزدهم است گفت:یکی از مهم‌ترین مصوبات هیات وزیران ابلاغ وام ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۵ درصد با باز پرداخت ۲۰ ساله است که به بافت‌های فرسوده و طرح جهش مسکن اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار