چمن با بیان اینکه تاکنون ۸۷ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در شهرستان میامی دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: ۶۰ درصد از این افراد دُز دوم را نیز دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود  افزود: اگر چه میزان پوشش واکسیناسیون در شهرستان میامی بالاتر از میانگین کشور است، اما هنوز با سطح مطلوب که همان پوشش ۹۰ درصدی است فاصله زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در تامین واکسن، تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی و زنجیره سرما هیچ کمبودی ندارد، ابراز داشت: مردم باید با مراجعه حداکثری برای دریافت واکسن مراجعه کنند تا ایمنی نسبی در جامعه ایجاد شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه شهرستان میامی هم اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد، اظهار داشت: نگرانی‌های جدی با توجه به روند افزایشی موارد سرپایی و بستری به مانند شاهرود در میامی وجود دارد و در صورت استمرار آن در روز‌های آینده شاهد زرد و یا نارنجی شدن وضعیت کرونایی میامی خواهیم بود.

چمن ادامه داد: مردم، اداره‌ها و نهاد‌ها با رعایت هر چه بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی از روند صعودی شدن کرونا جلوگیری کنند تا شاهد تغییر رنگ کرونایی در این شهرستان نباشیم.

به گفته وی، روند افزایشی موارد ابتلا در میامی و همچنین قرمز شدن مناطق همجوار از جمله شاهرود و سبزوار خطر جدی برای مردم این شهرستان است.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار