وضعیت بهداشت و درمان، درد کهنه مردم دامغان

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود تجهیزات، نبود پزشکان متخصص و فوق تخصص و مراکز درمانی مناسب، درد کهنه مردم دامغان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت اسفناک بهداشت و درمان دامغان موضوع مهمی است که باید برای رفع کمبود‌ها هر چه سریع‌تر عملیات ایجاد بیمارستان دوم در این شهر آغاز و درمانگاه ۵۰ تختخوابی رضایی افتتاح شود.

علیزاده اظهار داشت: تکمیل محور ارتباطی شمال به جنوب، رفع مشکلات کشاورزان در زمینه کمبود آب، ایجاد شرایط لازم برای بهره‌برداری از معادن غنی جنوب دامغان، طرح توسعه چندین واحد صنعتی، رفع مشکلات مواد اولیه و ارائه تسهیلات کم‌بهره به تعدادی از سرمایه‌داران و ایجاد گام دوم شهرک صنعتی، از دیگر مشکلات موجود در شهرستان دامغان است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم رییس جمهوری در این سفر، با برنامه‌ریزی و حضور خود در شهر دامغان، مشکلات را از نزدیک مشاهده و در جهت رفع آن اقدام کنند.

علی‌اکبر علیزاده افزود: محوطه تاریی تپه حصار دامغان با تمدن هفت هزارساله، تنها تمدن ایران است که شهرنشینی با تمدن را نشان می‌دهد، اما ریل راه‌آهن از وسط این مجموعه گذشته‌است، در گذشته موافقت‌هایی جهت انتقال خط راه‌آهن انجام‌شد که نیاز به تصمیم قطعی دارد.

وی ادامه داد: حفظ این بنای کهن یکی از مطالبات اصلی مردم دامغان و تمامی تاریخ‌دوستان است که امیدواریم با دستور دولت، هر چه زودتر انتقال ریل راه آهن عملیاتی و از تخریب بیشتر‌ای مجموعه تاریخی ارزشمند جلوگیری شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: ثبت جهانی مجموعه گردشگری تاریخی چشمه علی دامغان نیز یکی دیگر از درخواست‌های مردم این شهر است که امید است تبدیل این مجموعه به باغ ملی و ثبت جهانی آن با پیگیری ویژه هر چه زودتر انجام شود.

وی اضافه کرد: مجموعه‌های تاریخی بی نظیر مربوط به دوره‌های مختلف تاریخ ایران، از ظرفیت‌های این منطقه است که برای معرفی بهتر، جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه از صنعت گردشگری نیازمند جذب اعتبارات لازم هستیم.

نتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.