معاون شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: اگر لایروبی رودخانه‌ها در زمان مناسب انجام گیرد، از خسارات جدی جانی و مالی بر اثر باران‌های سیلابی پیشگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبداللطیف عباسی نژاد معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر بر ضرورت سرعت بخشی به لایروبی رودخانه‌ها در آستانه فصل بارندگی تاکید کرد و افزود: اگر لایروبی در زمان مناسب انجام گیرد دیگر شاهد وارد آمدن خسارات جانی و مالی به مردم نخواهیم بود.

او عنوان کرد: یک ماه پیش از شروع فصل بارندگی نقاط حادثه خیز استان مشخص شده و به نهاد‌ها و سازمان‌های مربوط اعلام کرده‌ایم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر ادامه داد: مدیریت بحران در استان و شهرستان‌ها باید این موضوع را پیگیری کنند تا در موقع سیلاب از بروز خطرات جلوگیری شود.

عباسی‌نژاد بیان کرد: مردم از دخل و تصرف در بستر آبراهه‌ها و تنگ کردن مجرای آبی خودداری کنند، زیرا در موقع سیلاب آب به صورت ایمن عبور نمی‌کند و باعث سر ریز شدن آب از بستر آبراهه می‌شود.

او گفت: این اقدام موجب بروز خسارت به کسانی می‌شود که در مجاورت آبراهه‌ها زندگی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر همچنین از شهرداران خواست، اگر جایی نیاز است طرح‌ ساماندهی آبراهه‌ها را اجرا کنند، طرح را برای مطالعه به یک مشاور بدهند و سپس از این شرکت مجوز بگیرند تا از اتفاق‌هایی که سال‌های گذشته به علت ساماندهی غیراصولی آبراهه‌ها رخ می‌داد، جلوگیری شود.

عباسی نژاد همچنین تاکید کرد: دستگاه‌هایی که می‌خواهند طرح‌هایی در نزدیکی یا بستر آبراهه‌ها اجرا کنند قبل از اجرا مجوز لازم را از شرکت آب منطقه‌ای دریافت کنند تا مشکلی برای مسیر عبور سیلاب ایجاد نشود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.