سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خور و بیابانک گفت: از مجموع هزار و ۲۸۹ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان خور و بیابانک، ۴۰ درصد فرسوده و برابر سوانح طبیعی غیر مقاوم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  علی ایزدی سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خور و بیابانک گفت: بنیاد مسکن طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته با استفاده از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی سعی در مقاوم سازی همه واحد مسکن غیر مقاوم خور و بیابانک تا سال ۱۴۱۰ دارد.

وی گفت: دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها و روستاییان نیز باید در اجرای طرح‌های بنیاد مسکن در روستا‌ها با این بنیاد همکاری کنند تا از مزایای آن‌ها زودتر بهره‌مند شوند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خور و بیابانک با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی افزود: طرح هادی در یکسال گذشته در۱۶ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

ایزدی افزود: در این مدت طرح هادی روستا‌های شهرستان خور و بیابانک در قالب سنگ کاری، جدول گذاری و کانیو، پیاده رو سازی، زیرسازی و آسفالت معابر از محل اعتبارات سال ۹۹ اجرا شد که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال به منظور اجرای طرح هادی روستا‌های شهرستان در سال ۱۴۰۰ مصوب شده است و با توجه به میزان تخصیص اعتبارات فاز‌های شروع شده تکمیل می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد جمعیت شهرستان در روستا‌ها ساکن هستند افزود: بنیاد مسکن به عنوان متولی امر ساخت و ساز و اجرای طرح هادی در روستا‌ها تلاش دارد تا با تعامل دهیاران و اعضای شورای اسلامی برای توسعه و تقویت روستا‌ها قدم بردارد.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خور و بیابانک همچنین به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر خور اشاره کرد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت مسکونی ۲۰ هزار و ۶۰۰متر مربع در ۱۰۰ پلاک اجرا می‌شود.

ایزدی اظهار داشت: از ۱۰۰ پلاک در نظر گرفته شده برای این طرح، ۵۳ پلاک تخصیص داده شده و سایر پلاک‌ها در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه زمین طرح را وزارت راه و شهرسازی تامین کرده است گفت: عملیات آماده سازی اولیه اراضی شامل خاکبرداری و خاکریزی معابر اجرا و هزینه اجرای آن توسط متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تمامی متقاضیان برای اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری معرفی شده اند که پس از میخ کوبی اراضی جهت ساخت و ساز تحویل متقاضیان می‌شود.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خور و بیابانک با اشاره به اجرای این طرح در شهر‌های جندق و فرخی افزود: عملیات آماده سازی اراضی اقدام ملی مسکن شهر جندق در دستور کار قرار دارد که پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار اجرایی و طرح اقدام ملی شهر فرخی نیز در صورت تامین زمین اجرا می‌شود.

شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر و دارا بودن یک بخش مرکزی، سه شهر خور، جندق و فرخی و سه دهستان و ۳۲ آبادی دارای سکنه در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
این شهرستان ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۵ درصد از جمعیت آن در روستا‌ها ساکن هستند.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار