آیت‌الله ناصری گفت: خدمت به بندگان مستضعف توفیق و لطف الهی است، در نوع برخورد با نیازمندان دقت ویژه‌ای داشته باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه یزد در دیداری که مدیرکل کمیته امداد استان یزد و جمعی از مسئولان این نهاد پیرامون موضوع زکات با ایشان داشتند، گفت: خدمت به بندگان مستضعف توفیق و لطف الهی است، در نوع برخورد با آنان دقت ویژه‌ای داشته باشید.

او افزود: کمیته امداد به‌نوعی برنامه‌ریزی کند که مددجویان و نیازمندان از همان دوران نوجوانی به سمت اشتغال و کسب درآمد تشویق شوند و فرهنگ کار و تلاش در زندگی آنان جریان پیدا کند تا از مشکلاتی که امکان دارد در آینده در زندگی آن‌ها به وجود آید جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: راه‌اندازی صنایع تولید پوشاک برای اشتغال نیازمندان اقدام مؤثری در خودکفایی آنان است، این طرح با سرمایه کم و ارائه آموزش‌های لازم قابل‌اجرا است.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز در این جلسه بابیان گزارشی از عملکرد شش‌ماهه این نهاد در بخش زکات، گفت: مردم خیراندیش استان یزد در شش‌ماهه نخست امسال ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند، این در حالی است که ۲۶ میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب بوده است.

او تصریح کرد: از مجموع زکات هزینه شده در امور محرومان ۷۱ درصد برای کمک به معیشت محرومان، ۱۱ درصد برای تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، هفت درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، شش درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و پنج درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان اختصاص یافت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.