جعفری گفت: وسخراج نماد بورسی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان در بورس است و بالاترین ارزش سهام استانی را دارد.

جعفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در خصوص وضعیت سهامداران عدالت استان گفت: ۶۴۷ هزار و ۴۰۹ نفر از مردم استان که ۸۴ درصد جمعیت خراسان جنوبی را تشکیل می‌دهند، سهام دار عدالت هستند.

او افزود: از این تعداد، ۱۸۴ هزار و ۵۶۳ نفر معادل ۲۹ درصد سهامداران، شیوه مستقیم و ۴۶۲ هزار و ۸۴۶ نفر معادل ۷۱ درصد از سهامداران روش غیرمستقیم دریافت سود سهام عدالت را انتخاب کرده اند.

جعفری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از لحاظ انتخاب شیوه غیرمستقیم مدیریت سهام توسط سهامداران در رتبه چهارم کشور قرار دارد، اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری که عاملیت مدیریت سهام سهامداران استان را در اختیار دارد، با سرمایه ثبت شده ۶۱ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال ورد بورس اوراق بهادار تهران شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این شرکت از ۲۶ مرداد پارسال وارد بورس شده است، بیان کرد: نماد این شرکت در بورس وسخراج است و در بین سایر شرکت‌های استانی بالاترین نرخ و ارزش سهام را داراست و در حال حاضر نیز ۱۳۶ هزار میلیارد ریال ارزش دارد که به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی استان شناخته می‌شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح سهام عدالت تاکنون هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال سود سالانه سهام عدالت پرداخت شده است و در هر مرحله از سال ۹۸ تاکنون، بین ۸۴ تا ۱۸۶ هزار تومان بسته به مبلغ سهام هر فرد به حساب سهامدار واریز شده است.

جعفری با بیان اینکه ۶۸ درصد از سهامداران روش غیرمستقیم مدیریت سهام را انتخاب کرده اند، تصریح کرد: ۳۱۶ هزار نفر از این افراد در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کرده اند و خراسان جنوبی از این حیث، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

تصویب نشدن قوانین ثبت نام جاماندگان و انتقال سهم به وراث اموات

جعفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه موضوع اختصاص سهام عدالت به جاماندگان از ثبت نام هنوز در مجلس شورای اسلامی به مرحله تصویب نهایی نرسیده است، امکان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت وجود ندارد و منوط به تصویب موضوع در مجلس و ابلاغ آن به دولت و نیز تأمین منابع لازم جهت اجرای آن است.

او افزود: انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث نیز به علت عدم بازگشایی مجدد سامانه مربوطه امکان پذیر نیست که موضوع به صورت کشوری و در مرکز در حال پیگیری است.

جعفری عنوان کرد: مطابق ماده ۸ آیین نامه اجرایی سهام عدالت، شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت مجازند پس از انتخاب پروژه‌های سودآور، نسبت به سرمایه گذاری تا میزان ۳۰ درصد تعداد سهام هر یک از شرکت‌های سرمایه پذیر فهرست شده در یکی از بورس‌ها را بر اساس مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار به فروش رسانده یا از سایر روش‌های تأمین مالی اقدام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم زمینه برگزاری مجمع عمومی عادی شرکت سرمایه گذاری استان به منظور برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره به صورت فوق‌العاده، هر چه سریع‌تر فراهم شود تا در سایه انتخاب مدیران شایسته، شاهد نقش آفرینی سرمایه‌های مردمی در رشد و توسعه استان باشیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سهام را ازاد کنید طورخدا....پولمون گیره ...گرفتاریم بابا ..
آخرین اخبار