معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: از سال ۹۴ تا به حال یک ریال به طرح‌های کلان ملی اختصاص پیدا نکرده است.

به گزارش با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلام حسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفتگوی تلویزیونی اظهار کرد:یک دهه قبل شورای عالی عتف طرح‌های کلان را  تعریف کرد، موضوعات مناسب بودند که متاسفانه طراحی ناقص مطرح شد و اعتبار تامین نشد به طوری که از سال ۹۴ تا به حال یک ریال به طرح‌های کلان ملی اختصاص پیدا نکرده است.

او گفت: همکاران  در دبیرخانه شورای عالی عتف مجدد طرح‌های توجیه‌شده قبل را که تایید شده بود مورد بررسی مجدد قرار دادند تا تعدادی از آن‌ها را مجددا احیا کنند.

رحیمی در خصوص سه طرح کلان مشترک وزارت علوم و وزارتخانه‌های دیگر گفت:یکی از این طرح‌ها  تولید مواد اولیه و موثره دارویی و کیت‌های آزمایشگاهی است، وزارت بهداشت  اعلام کرده است، که بیش از ۹۰ درصد دارو‌های کشور در داخل  تولید می‌شود، ولی در بخش مواد اولیه  آن با وابستگی‌های داریم، که قصد داریم، آن را به  تدریج برطرف کنیم.

او افزود:یکی دیگر از طرح‌ها فناوری‌های دریایی است که آن را با وزارت دفاع جلو می بریم و دانشگاه صنعتی اصفهان نهاد محوری آن معرفی شده است.

رحیمی گفت: سامانه جامع هوشمند مدیریت مالی کشور که به عنوان یک طرح ملی تعریف شده است؛ با مشارکت وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه بودجه در طراحی‌های اولیه انجام شده و در حال بررسی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت علوم ، طرح ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار